„Nie podajemy danych o wielkości sprzedaży. Tłumów nie było, ale jesteśmy zadowoleni” – powiedział portalowi finansowemu GazetaPrawna.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Telekomunikacji Polskiej. Według danych z należącej do TP SA sieci Orange, w której od 8 sierpnia można było rejestrować na stronie internetowej swoje zainteresowanie iPhonem, zarejestrowało się ponad 38 tys. osób. 

Kiedy w USA zaczęła się w czerwcu ubiegłego roku sprzedaż gadżetu Apple, w ciągu trzech dni telefon kupiło 270 tys. osób. W Europie i Azji sprzedaż najnowszej wersji iPhone zaczęła się w lipcu, a jeszcze przed oficjalnym początkiem prasa pisała o tworzącym się już czarnym rynku, na który sprowadzano nowe telefony. W pierwszym dniu sprzedaży kupiono 425 tys. nowych aparatów, z czego ponad połowę – w USA. Analitycy szacowali, że w 2008 r. Apple sprzeda na całym świecie nawet 14 mln iPhonów. Sama firma zakładała sprzedaż na poziomie 10 mln sztuk.

Pierwsza wersja iPhone znalazła 6 mln nabywców

„W Polsce jednak rynek jest inny i inny jest klient. W Stanach Zjednoczonych produkty Apple – czy to komputery czy telefony, są znacznie bardziej popularne niż w Polsce. Trudno się więc spodziewać, że Polacy będą stali w tak gigantycznych kolejkach jak w USA. Ale – pierwsi klienci przyszli do naszych salonów już o północy” – mówi Wojciech Jabczyński. W sieci Orange klienci mogą kupować nowe urządzenia zarówno w salonach, jak i – taniej – przez Internet.

Era nie odpowiedziała na pytania dotyczące wielkości sprzedaży w pierwszym dniu. Wcześniej jednak firma informowała, że zarejestrowało się ponad 35 tys. osób zainteresowanych przedsprzedażą. W sieci Ery iPhone jest obecnie dostępny w 7 salonach w dużych miastach.

Ponadto firma iSpot, zajmująca się dystrybucją produktów Apple, poinformowała, że iPhone jest dostępny także w jej sieci sklepów, w ramach umowy z Erą.

Nowa wersja iPhone jest dostępna w dwóch pojemnościach – 8 i 16 GB

W zależności od typu telefonu i umowy, urządzenie kosztuje od 1 do 999 zł. 

Przy pierwszej wersji urządzenia, które łączy funkcje telefonu z dostępem do szybkiego Internetu i GPS, oraz odtwarzaczem mp3 (iPodem), Apple nie zezwalało na subwencjonowanie sprzedaży iPhone przez sieci telekomunikacyjne. Obecnie już to umożliwia, toteż np. w Wielkiej Brytanii, przy odpowiednio wysokim abonamencie, można mieć telefon za darmo.