Niewłaściwy sposób zatrudniania pracowników i zła organizacja pracy związanej z przesyłaniem paczek należą do najważniejszych problemów występujących w Poczcie Polskiej - poinformował na swoich stronach internetowych Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE).

Urząd przeprowadził od kwietnia do maja 2008 roku coroczną kontrolę bezpieczeństwa obrotu paczkami. Zastrzeżenia UKE budzi proces rekrutacji pracowników, który, zdaniem Urzędu, nie zapewnia zatrudnienia wyłącznie osób przygotowanych i z odpowiedzialnym podejściem do pracy.

Kontrola wykazała również, że organizacja pracy przy rozładunku przesyłek sprzyja popełnianiu błędów (np. w liczeniu przyjmowanych przesyłek).

System monitoringu w wielu węzłach ekspedycyjno-rozdzielczych (WER) nie pokrywa swoim zasięgiem całej powierzchni obiektów, a ponadto nie jest w pełni wykorzystywany - napisał UKE w komunikacie.

UKE zaleca, by opracować system doboru pracowników pod kątem specyfiki pracy z powierzonym mieniem

W większości WER-ów powierzchnia magazynowo-ekspedycyjna jest niewystarczająca, zastrzeżenia budzi też stan oświetlenia obiektów pocztowych.

UKE zaleca między innymi, by opracować system doboru pracowników pod kątem specyfiki pracy z powierzonym mieniem. Należy również jak najszybciej wprowadzić jednolity system informatyczny wykorzystywany do śledzenia przesyłek.

Na liście zaleceń Urzędu jest między innymi wprowadzenie w Poczcie wyrywkowej kontroli ilości wywożonych ładunków przy bramach wyjazdowych, kontrole szafek odzieżowych i śniadaniowych pracowników oraz doraźne kontrole osobiste pracowników opuszczających teren sortowni.