Operatorzy telekomunikacyjni liczą, że uda im się pozyskać użytkowników szybkiego internetu, którym w II półroczu kończą się dotychczasowe umowy z Telekomunikacją Polską.
W II półroczu 2006 r. Telekomunikacja Polska zdobyła ponad 300 tys. nowych klientów szybkiego internetu. Dużej części z nich niedługo skończą się podpisane wówczas umowy. Będą mieli do wyboru przedłużenie kontraktu lub wybór nowego operatora.
Konkurencyjne w stosunku do większości innych dostawców internetu ceny TP oferuje dziś tylko w przypadku łączy 2 Mb/s i umów na 24 i 36 miesięcy.
Tele2 zapowiada, że pod koniec wakacji wznowi sprzedaż szerokopasmowego dostępu do internetu.
- Liczymy na to, że w nowej odsłonie oferta będzie się cieszyć większą popularnością, co pozwoli nam przynajmniej podwoić sprzedaż - mówi Piotr Nesterowicz, dyrektor generalny Tele2 Polska.
Po pół roku sprzedaży, w końcu marca, firma miała 15 tys. klientów szybkiego internetu. Tele2 preferuje umowy 36-miesięczne. Tylko w nich ceny są zbliżone do ofert konkurencji. W pozostałych typach umów Tele2 jest jednym z droższych dostawców.
Komercyjną sprzedaż usług szerokopasmowego internetu (BSA), skierowanych do klientów TP, rozpoczęła już Polska Telefonia Cyfrowa. PTC jest drugim po PTK Centertel (należącym do TP) operatorem komórkowym oferującym BSA. Oferta cenowa jest zbliżona do tego, co oferuje Centertel. W przypadku operatorów oferujących BSA w całej Polsce PTC i Centertel mają najlepsze ceny na łącza 2 Mb/s w umowach 36-miesięcznych i łącza 6 Mb/s w umowach 24-miesięcznych.
Do jutra trwa kilkunastodniowa agresywna promocja Netii, w której operator powrócił do oferowania szybkiego internetu (łącze 1 Mb/s) przez 12 miesięcy za darmo, gdy podpisze się umowę 36-miesięczną oraz przez sześć miesięcy - w umowie 24-miesięcznej. Umowę mogą podpisać także ci, którym w ciągu 40 dni kończą się umowy z innymi dostawcami.
Netia podała, że średnia miesięczna cena usługi w umowie na 24 miesiące wyniesie 44,26 zł, a w przypadku umowy 36-miesięcznej - 32,7 zł. To najniższe stawki dostępne na rynku.
- Biorąc pod uwagę koszty, jakie spółka musi ponieść na rzecz TP, przychód netto z jednego abonenta w okresie trwania umowy na 24 miesiące wynosi 340 zł, a na 36 miesięcy: 250 zł - zauważa Michał Marczak, analityk DI BRE Banku.
Jego zdaniem celem było pozyskanie jak największej bazy abonenckiej i wyjście z inwestycji głównych udziałowców Netii w 2010 roku.
Działająca tylko w Warszawie i okolicach firma Etop do 30 czerwca ma najniższe ceny na rynku BSA dla tych, którzy gotowi są podpisać umowy 12- i 36-miesięczne na łącza 2 Mb/s i 24- i 36-miesięczne na łącza 6 Mb/s. Łącza kosztują odpowiednio 94 i 66 zł miesięcznie oraz 114 i 96 zł miesięcznie.