Metro Warszawskie otrzymało dziś trzy oferty w przetargu na budowę centralnego odcinka drugiej linii warszawskiego metra, dowiedziała się agencja ISB. Choć zamawiający oszacował cenę na 2,8 mld zł brutto, oferty opiewały na 5,9 - 6,2 mld zł.

Najtańszą ofertę, wartą 5,9 mld zł złożyło konsorcjum z Alpine Bau, jako liderem, m.in. z udziałem giełdowej grupy PBG.

Jednak, według ustaleń ISB, najkorzystniejszą pod względem ekonomicznym ofertę złożyło konsorcjum z Mostostalem Warszawa, jako liderem. Choć oferta cenowa tego konsorcjum opiewała na 6,0 mld zł (więcej od najtańszej), zrezygnowało one z otrzymania zaliczki od zamawiającego, dzięki czemu uzyska dodatkowe punkty i powinno zostać ocenione najwyżej z trójki oferentów.

Trzecia oferta, która opiewała na 6,2 mld zł została złożona przez hiszpańską spółkę Dragados, jako liderem, m.in. z udziałem giełdowych Pol-Aqua i Trakcji Polskiej.

Wszystkie trzy konsorcja zadeklarowały budowę odcinka z Ronda Daszyńskiego do stacji Warszawa Wileńska w okresie 42 miesięcy.

W postępowaniu przetargowym nie złożyły swoich ofert wcześniej zakwalifikowane - konsorcjum francuskiego Vinci jako lidera i konsorcjum hiszpańskiego Ferrovial z udziałem Budimeksu Dromex.