statystyki

Volkswagen: Bez produkcyjnej rewolucji [WYWIAD NPBP]

autor: Marek Tejchman, Grzegorz Kowalczyk02.07.2020, 10:03; Aktualizacja: 21.07.2020, 14:57
Logo Volkswagena

Logo Volkswagenaźródło: ShutterStock

Volkswagen: Nie traktujemy Polski jako miejsca taniej siły roboczej, lecz miejsce, gdzie mamy okazję generować wartość dodaną.

Wielu przedstawicieli biznesu wskazuje, że po pandemii dzięki technologii granica między usługami a produkcją będzie się stopniowo zacierać. Czy faktycznie czeka nas tak wielka zmiana?

dr Wolf-Stefan Specht: Branża motoryzacyjna jest dość specyficzna. Koncern Volkswagen jest globalną firmą ze 123 fabrykami na świecie – do Polski samochody importujemy z wielu krajów, nawet z Meksyku. Stworzyliśmy łańcuch łączący globalną produkcję z krajowymi importerami na całym świecie. Ważne jest dokładne zaplanowanie i dostosowanie całego procesu produkcji i sprzedaży. W sprzedaży zauważamy rosnące znaczenie cyfryzacji i internetu, w pewnym stopniu kosztem tradycyjnych sieci dealerskich. Oczywiście salony dealerskie pozostają bardzo ważne, chodzi tutaj o zapewnienie klientom większych możliwości wyboru sposobu kontaktu w poszczególnych etapach sprzedaży.

Jens Ocksen: Z pewnością potrzebujemy odnalezienia balansu, równowagi między produkcją a sprzedażą - to dwie uzależnione od siebie kwestie. Wierzymy, że w przyszłości, dzięki technologii możliwe będzie znaczne skrócenie procesu produkcyjnego poprzez szybsze kompletowanie różnych części niezbędnych do budowy auta i jednoczesne uwolnienie powierzchni magazynowych. Na razie trudno sobie to wyobrazić. Jesteśmy związani łańcuchem dostaw z wieloma różnymi podmiotami, dla których nie jesteśmy jedynym kontrahentem. Każdego dnia do zakładu w Poznaniu przyjeżdża około miliona różnych części, a dostawy i produkcja są wynikiem wieloletnich planów. No i jednocześnie jak to w biznesie - trzeba pamiętać o tym, że musi to być działalność dochodowa dla wszystkich uczestników tego procesu.

Jakiego rzędu pieniądze są wymagane do przeprowadzenia inwestycji dopasowującej produkcję do sprzedaży?


Pozostało 74% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (3)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane