statystyki

Fabryki wciąż jeszcze zamrożone, bo nie ma popytu

autor: Marek Chądzyński, Patrycja Otto25.06.2020, 09:07; Aktualizacja: 25.06.2020, 09:08
metal, przemysł, technologia, fabryka

Szczegółowe dane GUS o produkcji pokazują skalę zapaści w sektorze motoryzacyjnym. W maju polskie fabryki wyprodukowały 3,5 tys. samochodów.źródło: ShutterStock

Produkcja odbija, ale powoli. Ciągle są branże, w których jest znacznie poniżej ubiegłorocznych poziomów. Sytuację może uratować tylko wzrost eksportu.

Szczegółowe dane GUS o produkcji pokazują skalę zapaści w sektorze motoryzacyjnym. W maju polskie fabryki wyprodukowały 3,5 tys. samochodów. To odbicie od kwietniowego dna, gdy z taśm zjechało ich zaledwie 400, ale w porównaniu do czasów sprzed pandemii branża nadal przechodzi głęboki kryzys. Majowy wynik jest gorszy o 91,9 proc. w porównaniu do tego sprzed roku.

– Produkuje się, gdy są zamówienia. Tymczasem klientów w salonach wciąż jest mało. W maju rejestracja samochodów osobowych spadła o 60 proc. rok do roku, pojazdów dostawczych o 45 proc., a ciągników siodłowych o ponad 70 proc. – wyjaśnia Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.


Pozostało 82% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane