statystyki

Sprzedaż w małych sklepach rośnie szybciej niż w supermarketach

autor: Patrycja Otto20.05.2020, 06:00; Aktualizacja: 20.05.2020, 10:55
Warzywniak. Sklep. Warzywa. Owoce

Warzywniak. Sklep. Warzywa. Owoceźródło: ShutterStock

Od początku stycznia do końca kwietnia Polacy wydali w małych sklepach o 8,5 proc. więcej niż w zeszłym roku. W tym samym czasie w supermarketach wartość sprzedaży wzrosła zaledwie o ok. 1 proc. ‒ wynika z danych opracowanych dla DGP przez firmę badawczą CMR.

To, że z powodu epidemii wychodzimy na zakupy rzadziej, przekłada się na liczbę transakcji. Ta w małych placówkach handlowych maleje zdecydowanie wolniej. ‒ Zmniejszyła się ona od początku roku o 11 proc., dla porównania w dużych sklepach spadek transakcji sięgnął 16 proc. W obu formatach daje się natomiast zauważyć wzrost średniego koszyka zakupowego o ponad 20 proc. W efekcie w małych placówkach na koniec kwietnia klienci zostawiali przeciętnie 19 zł zamiast 15 zł jak przed rokiem. W dużych marketach średni wydatek wzrósł z 30 do 37 zł ‒ wyjaśnia Elżbieta Szarejko z firmy CMR.