Na dwie kolejne spółki – Pollana Med i Medispol (obecnie Radnar) – prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył sankcje za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Zdaniem prezesa oba podmioty prowadziły sprzedaż w nieuczciwy sposób.
Jak relacjonuje urząd, Pollana Med z Mrowina zapraszała konsumentów na organizowane przez siebie prezentacje produktów, takich jak maty i pasy masujące, systemy czyszczące (specjalistyczne, wielofunkcyjne odkurzacze), naczynia kuchenne, zestawy noży i wyciskarki, obiecując przy tym darmowe prezenty. Handlowcy informowali konsumentów, którzy decydowali się na zakup, że nie przysługuje im prawo odstąpienia od umowy. Tymczasem to nieprawda. W przypadku umowy sprzedaży zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość można odstąpić w terminie 14 dni od jej zawarcia bez podania przyczyny. Bez znaczenia jest to, czy towar jest sprzedawany w „normalnej” cenie, czy w cenie promocyjnej. A właśnie tym, że sprzęt jest w promocji i dlatego nie przysługuje prawo zwrotu, argumentowała firma odmowę zwracania pieniędzy.
Nałożona kara wynosi ponad milion złotych.
Z kolei Medispol ze Stęszewa (obecnie działająca jako Randar z Poznania) oferowała aparat medyczny do terapii pulsującym polem magnetycznym niskiej częstotliwości. Zachęcała ludzi do udziału w spotkaniach z bezpłatnymi badaniami profilaktycznymi. W rzeczywistości chodziło jednak o prezentację oferty handlowej. Przedstawiciele handlowi, po wykonaniu pseudobadania, informowali konsumentów o rzekomo stwierdzonych dolegliwościach i tym samym wprowadzali konsumentów w błąd co do ich aktualnego stanu zdrowia.
Kara wynosi niespełna 400 tys. zł.
Od decyzji prezesa UOKiK służy odwołanie do sądu.