- Zadając pytanie o trendy technologiczne w bankowości przeprowadziliśmy badanie wśród dyrektorów największych banków na świecie. Sztuczna inteligencja rzeczywiście jest jednym z tych trendów, natomiast to co interesujące i w mojej ocenie ważne - wśród trendów mamy również: dbałość o klienta i dogłębne zrozumienie jego potrzeb - na podstawie danych, które w bankach mamy i przetwarzamy – mówi Maciej Szkopek, dyrektor w sektorze bankowym Accenture.

- To również zadbanie o pracownika banków, czyli nadrobienie dystansu pomiędzy dojrzałością technologiczną pracowników, a dojrzałością banków. I wreszcie dbałość o bezpieczeństwo, m.in. w kontekście sztucznej inteligencji i analizy danych. Banki coraz bardziej rozszerzają się na prace z fintechami, na współpracę w ekosystemach. Jako instytucje zaufania publicznego, dbając o własne bezpieczeństwo muszą też kontrolować tę dbałość u swoich partnerów.

- Banki powoli zaczynają korzystać ze sztucznej inteligencji, niemniej wszystkie aspekty, o których wspominałem, powinny być brane pod uwagę tak, by szczególna rola banku była realizowana.

- Jednym z wniosków z panelu w kongresie jest to, że rola doradców pozostanie. Doradca będzie istotnym ogniwem pomiędzy instytucją finansową, a klientem. Zmienią się jego zaangażowanie i cechy tej relacji. Będzie lepiej wyposażony, będzie posiadał odpowiednie narzędzia i przeanalizowane dane – również przez sztuczną inteligencję.

Więcej w materiale wideo

Maciej Szkopek - Accenture