statystyki

Biedronka wyrusza na łowy

autor: Patrycja Otto17.10.2019, 09:45; Aktualizacja: 17.10.2019, 09:45
Eksperci dodają, że nowy koncept sieci jest potrzebny, bo z roku na rok jej sprzedaż rośnie coraz wolniej. W 2017 r. obroty w tych samych sklepach zwiększyły się o 8,6 proc. W roku ubiegłym już tylko o 2,7 proc.

Eksperci dodają, że nowy koncept sieci jest potrzebny, bo z roku na rok jej sprzedaż rośnie coraz wolniej. W 2017 r. obroty w tych samych sklepach zwiększyły się o 8,6 proc. W roku ubiegłym już tylko o 2,7 proc.źródło: ShutterStock

Otwieranie sklepów poprzez odsprzedaż licencji ma zagwarantować największej sieci dyskontowej w kraju dalszy rozwój.

Sieć, która liczy już ponad 2,9 tys. placówek, miała problem ze znalezieniem nowych, opłacalnych lokalizacji. A co roku stawiała sobie bardzo ambitny plan – około 100–150 nowych sklepów. Jedyną niezagospodarowaną przez nią niszą były małe miasta. Brak znajomości małych rynków i pojawiająca się tam na coraz większą skale konkurencja sprawiały jednak, że inwestycje w nie były ryzykowne. Dlatego Biedronka chce wykorzystać potencjał i wiedzę lokalnego biznesu.

– Partner, który chciałby prowadzić sklep naszej sieci, powinien dysponować odpowiednim lokalem. Najlepiej o wielkości ponad 400 mkw. w miejscowości liczącej od 3 do 5 tys. mieszkańców. Powinien też mieć możliwości przystosowania go do standardów naszej sieci, za wyjątkiem wyposażenia, które dostarczy sieć – wyjaśnia Ewa Micińska, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Biedronce.


Pozostało jeszcze 73% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane