statystyki

Bez zmian na czele rankingu reklamodawców

autor: Patrycja Otto09.01.2019, 07:44; Aktualizacja: 09.01.2019, 07:46
zakupy, handel

Na promocję w mediach Lidl wydał w ub.r. 615 mln zł.źródło: ShutterStock

Zamknięcie sklepów w niedziele zmusiło handlowców do ostrzejszej walki o klientów i zwiększenia wydatków na promocję w mediach. Ale pozycję lidera utrzymał sektor farmaceutyczny.

W ubiegłym roku firmy farmaceutyczne wydały na promocję w telewizji, prasie i radiu 4,215 mld zł. To zaledwie o 4 mln zł więcej niż branża handlowa. W sumie pięć sektorów, wśród których znalazły się jeszcze motoryzacja, finanse i telekomunikacja, zapłaciło za reklamy w tradycyjnych mediach niemal 12 mld zł – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

Różnica w budżetach reklamowych między dwoma największymi graczami na tym rynku niemal przestała istnieć. W latach poprzednich sięgała pół miliarda złotych.

Eksperci łatwo wskazują uzasadnienie dla zwiększenia wydatków w branży handlowej. – Wprowadzenie w marcu zakazu handlu w niedziele. Tak wielkiego wydarzenia nie było w żadnym innym sektorze w ubiegłym roku – zauważa Bartosz Bolecki, analityk PMR. Jak wynika z raportu IMM, o ile w pierwszym kwartale 2018 r. handel przeznaczył na promocję ok. 800 mln zł, o tyle w drugim zwiększył ten budżet do 1,1 mld zł i wydatki na wyższym poziomie utrzymał do końca roku, osiągając rekord na poziomie 1,2 mld zł w ostatnim kwartale.


Pozostało 72% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane