statystyki

Bez zmian na czele rankingu reklamodawców

autor: Patrycja Otto09.01.2019, 07:44; Aktualizacja: 09.01.2019, 07:46
zakupy, handel

Na promocję w mediach Lidl wydał w ub.r. 615 mln zł.źródło: ShutterStock

Zamknięcie sklepów w niedziele zmusiło handlowców do ostrzejszej walki o klientów i zwiększenia wydatków na promocję w mediach. Ale pozycję lidera utrzymał sektor farmaceutyczny.

W ubiegłym roku firmy farmaceutyczne wydały na promocję w telewizji, prasie i radiu 4,215 mld zł. To zaledwie o 4 mln zł więcej niż branża handlowa. W sumie pięć sektorów, wśród których znalazły się jeszcze motoryzacja, finanse i telekomunikacja, zapłaciło za reklamy w tradycyjnych mediach niemal 12 mld zł – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

Różnica w budżetach reklamowych między dwoma największymi graczami na tym rynku niemal przestała istnieć. W latach poprzednich sięgała pół miliarda złotych.

Eksperci łatwo wskazują uzasadnienie dla zwiększenia wydatków w branży handlowej. – Wprowadzenie w marcu zakazu handlu w niedziele. Tak wielkiego wydarzenia nie było w żadnym innym sektorze w ubiegłym roku – zauważa Bartosz Bolecki, analityk PMR. Jak wynika z raportu IMM, o ile w pierwszym kwartale 2018 r. handel przeznaczył na promocję ok. 800 mln zł, o tyle w drugim zwiększył ten budżet do 1,1 mld zł i wydatki na wyższym poziomie utrzymał do końca roku, osiągając rekord na poziomie 1,2 mld zł w ostatnim kwartale.


Pozostało jeszcze 72% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane