statystyki

Konsumenci rzadziej się skarżą na przedłużone gwarancje

autor: Patrycja Otto21.06.2018, 07:30; Aktualizacja: 21.06.2018, 09:38
Na poprawę jakości przedłużonej gwarancji miały wpływ działania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w 2014 r. dokładnie sprawdził ten rynek.

Na poprawę jakości przedłużonej gwarancji miały wpływ działania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w 2014 r. dokładnie sprawdził ten rynek.źródło: ShutterStock

W ubiegłym roku konsumenci poskarżyli się 518 razy na dodatkową ochronę sprzętu AGD, RTV i IT realizowaną w formie ubezpieczenia – wynika z najnowszych danych Rzecznika Finansowego.

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Liczba zażaleń w porównaniu z rekordowym pod tym względem rokiem 2016 zmalała o ponad 10 proc. To jednocześnie pierwszy spadek od 2009 r.

Najczęściej powodem skargi jest oczekiwanie szerszego zakresu ochrony, niż wynika to z umowy. Chodzi o sytuację, gdy klient wykupił ubezpieczenie w podstawowym zakresie (gwarantującym naprawę szkody powstałej nie z jego winy) i oczekuje wymiany urządzenia na nowe.


Pozostało jeszcze 83% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane