Jak Cię widzą, tak Cię piszą - głosi stare porzekadło. Ta zasada obowiązuje również w biznesie. Wizyta w nowocześnie wyglądającym biurze sugeruje odwiedzającemu, że jest to biuro nowoczesnej firmy i ma do czynienia z poważnymi ludźmi. Większy kredyt zaufania wobec firmy to większa szansa na współpracę. Dlatego niezwykle istotne jest dbanie o nowoczesny wizerunek firmy, a biuro jest jej wizytówką.

Wynajęcie i wyposażenie biura, zatrudnienie sekretarki oraz opłacenie wszystkich potrzebnych mediów to dla małych nowo otwartych firm spore obciążenie finansowe. Szczególnie w dobie globalnego kryzysu. Z kolei drastyczne ograniczenie kosztów na ten cel nie wpłynie dobrze na wizerunek firmy w oczach potencjalnych kontrahentów odwiedzających biuro. Ciekawym rozwiązaniem tego problemu są instant offices, czyli biura błyskawiczne. Firmy oferujące tego typu usługi wynajmują eleganckie w pełni wyposażone po-koje biurowe z internetem i telefonami. Wynajmujący ma zapewniony dostęp do xero, kuchni i łazienki. Może skorzystać ze wspólnej sali konferencyjnej, a nad korespondencją oraz łączeniem rozmów czuwa sekretarka.

Oprócz wizerunku, ergonomiczne warunki pracy, nowocześnie zaprojektowana przestrzeń biurowa oraz innowacyjne rozwiązania teleinformatyczne przyczyniają się do bardziej efektywnej pracy wszystkich pracowników.

Trudno jest sobie dzisiaj wyobrazić biuro bez komputera, telefonu lub faksu. Przez szereg lat rozwój biur postępował równolegle z rozwojem techniki. Kiedyś marzeniem każdego pracownika było posiadanie komputera z dużym kolorowym monitorem. To nic, że warczał i szumiał - ważne, że był. Niestety w wielu biurach nadal korzysta się ze starych nieenergooszczędnych urządzeń, które zajmują całkiem sporo miejsca, a szum komputerów nie pomaga pracownikom w koncentracji. Dzisiaj praca na takim komputerze budzi współczucie współpracowników. Duże ciekłokrystaliczne monitory, ergonomiczne klawiatury, lekkie notebooki, bezprzewodowy internet - to rzeczy, które powinny być standardem w każdym nowoczesnym biurze.

Mimo ogromnej i niesłabnącej popularności telefonów komórkowych, dla znakomitej większości firm telefon stacjonarny nadal jest podstawowym narzędziem komunikacji oraz wyznacznikiem świadczącym o wiarygodności firmy. Coraz więcej nowoczesnych firm zmienia tradycyjnych operatorów telekomunikacyj-nych na operatorów telefonii VoIP.

Choć początki telefonii internetowej sięgają lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, wzrost popularności tej usługi w Polsce nastąpił stosunkowo niedawno - głównie za sprawą komunikatora Skype. Jak grzyby po deszczu pojawiają się nowi operatorzy oferujący usługi telefonii VoIP prześcigając się przy tym w obniżaniu stawek za połączenia. Wielu operatorów oferuje wręcz bezpłatne połączenia nawet do kilkudziesięciu krajów na świecie. Coraz więcej operatorów wprowadza nowe usługi dodatkowe takie, jak IVR, wirtualny faks czy inteligentne przekierowania połączeń. Zapraszam do lektury.

Aleksander Martin
Redaktor Naczelny Mediaplanet
Aleksander Martin Redaktor Naczelny Mediaplanet / ST
DGP
Martela - Partner Sekcji Przyjazne Biuro / DGP
Jabra Discover Freedom - Partner Sekcji Mobilne Biuro / Inne