W 2017 r. Poczta Polska zarobiła 115 mln zł na sprzedaży książek - poinformowała w środę w komunikacie spółka. Dodano, że ubiegłoroczna sprzedaż książek stanowiła 30 proc. przychodów z działalności handlowej firmy.

Członek zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel, cytowany w komunikacie, stwierdził, że klienci poczty "przyzwyczajają się, że jej działalność nie ogranicza się wyłącznie do obsługi przesyłek". "Sprzedaż wydawnictw książkowych ma duże znaczenie, szczególnie na wsiach i w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp do różnorodnej literatury jest ograniczony" - podkreślił.

Jak przypomniano, "według danych zebranych przez Bibliotekę Analiz, w 2017 r. rynek książki zmniejszył się o 2,1 proc.". "Spadająca sprzedaż wpływa na strukturę dystrybucji i zamykanie tradycyjnych księgarni. Poczta Polska, która posiada ponad 7 500 placówek, filii i agencji pocztowych, uzupełnia luki w ofercie wydawniczej i księgarskiej w wielu miejscowościach. W ofercie Poczty znajdują się książki dotyczące historii Polski, a także biograficzne, beletrystka, serie dla dzieci i poradniki" - napisano.

Poczta Polska stawia na rozwój sprzedaży książek i prasy. W 2017 r. sprzedaż książek stanowiła 30 proc. przychodów z działalności handlowej. W placówkach pocztowych klienci mogą kupić pełną paletę towarów pocztowych, tj. koperty, opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, taśmy, kartki pocztowe, widokówki i karnety okolicznościowe. Ofertę handlową uzupełniają artykuły papiernicze, gry planszowe, zabawki oraz upominki i produkty sezonowe.