Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uznał, że Poczta Polska nieterminowo dostarczała przesyłki i ukarała firmę karą w wysokości 6,6 mln zł, poinformował urząd w czwartek.

"Na podstawie posiadanych informacji Urząd uznał, że w 2007 roku Poczta nie dotrzymywała określonych prawem minimalnych wskaźników terminowości w przypadku: listów priorytetowych dostarczanych następnego dnia po wysłaniu oraz wszystkich listów zwykłych, paczek priorytetowych i zwykłych. Prezes UOKiK uznała, że konsumenci mogli być narażeni na niedogodności w związku z niedostarczeniem przesyłek w określonym czasie" - czytamy w komunikacie.

"Poczta Polska musi zmienić kwestionowaną praktykę, na przedsiębiorcę została również nałożona kara w wysokości 6,6 mln zł" - czytamy dalej.

Jako operator publiczny Poczta Polska jest ustawowo zobowiązana do świadczenia tzw. powszechnych usług pocztowych, m.in. przyjmowania i doręczania listów do 2 tys. gramów, paczek o wadze do 10 tys. gramów oraz realizowania przekazów pocztowych. Obowiązujące przepisy określają minimalną, procentową liczbę listów i przesyłek, które muszą zostać dostarczone przez Pocztę do adresata w określonym terminie - przykładowo co najmniej 80 proc. paczek pocztowych priorytetowych musi dotrzeć do odbiorcy już następnego dnia po nadaniu.

Według prezes UOKiK Małgorzaty Krasnodębskiej - Tomkiel w 2007 roku tylko 58% przesyłek priorytetowych zostało dostarczonych terminowo.