Gazeta Prawna w 2008 roku co miesiąc zwiększała swoją sprzedaż, internetowe serwisy zwiększyły liczbę odwiedzających ją internautów, a wartość marki wzrosła o 80 proc., do 55 mln zł.
W 2008 roku comiesięczne dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przynosiły złe informacje o spadkach sprzedaży większości gazet. Na tym tle jedynie Gazeta Prawna mogła się pochwalić trwałą, z miesiąca na miesiąc, poprawą sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. Dobra passa GP - poprawa wyników sprzedaży - trwa w sumie od 20 miesięcy.
O 9,6 proc., do ponad 74,1 tysięcy egzemplarzy, wzrosła sprzedaż GP w listopadzie 2008 r. w stosunku do tego samego miesiąca 2007 roku - wynika z najnowszych danych ZKDP, dotyczących sprzedaży ogółem dzienników ogólnopolskich. Pod tym względem GP jest liderem wśród gazet ogólnopolskich i biznesowych i od 20 miesięcy nieprzerwanie utrzymuje rosnącą sprzedaż. W okresie od stycznia do listopada 2008 r. średnia sprzedaż GP wyniosła ponad 77 tys. egzemplarzy, co daje 3,4-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2007 roku.
W październiku GP wprowadziła kolejne wzmocnienia - wydawane na łososiowym kolorze strony biznesowe i finansowe, wsparte internetowym serwisem forsal.pl.
Stale rosnący wzrost sprzedaży oraz poprawa jakości przełożyły się na wzrost wartości marki Gazeta Prawna. Według corocznego rankingu najcenniejszych marek Rzeczpospolitej marka Gazeta Prawna warta jest dziś 55 mln zł, więcej o 80 proc. niż rok wcześniej. To jeden z dwóch najlepszych wyników wśród marek medialnych. Gazeta Prawna awansowała w całym rankingu ze 192 miejsca w roku 2007 na 167 miejsce w roku 2008. W kategorii Moc marki GP zdobyła 528 pkt (wzrost o 40 pkt), co w podkategorii Media daje GP 17 miejsce, tuż za Dziennikiem (529 pkt) i Rzeczpospolitą (530 pkt). Wśród gazet codziennych Gazeta Prawna zdobyła najlepszą pozycję w kategorii Postrzegana jakość, wyprzedzając wszystkie tytuły na rynku. GP zdobyła 79 pkt, podczas gdy wynik Gazety Wyborczej to 78 pkt, Rzeczpospolitej - 74, Pulsu Biznesu - 72, a Dziennika - 70. W kategorii Prestiż GP zdobyła ex aequo z Gazetą Wyborczą pierwsze miejsce wśród dzienników, zdobywając 82 punkty.
GPa umacnia też pozycję w internecie. W listopadzie, według ZKDP, sprzedaż prenumeraty eGP, czyli elektronicznej wersji gazety, wyniosła 7,3 tys. egz., co w stosunku do poprzedniego roku oznacza wzrost o około 3 tys., czyli aż 73,7 proc. Ale czytelnicy coraz chętniej sięgają też po internetowe serwisy GP. Według badania Megapanel PBI/Gemius internetowy serwis www.gazetaprawna.pl miał w październiku 522,9 tys. realnych użytkowników.
Według badania Gemius Traffic w grudniu 2008 r., okresie powszechnego spadku liczby osób korzystających z internetu, serwis www.gazetaprawna.pl zanotował rekordowy wynik 893,8 tys. unikalnych użytkowników.
Według statystyk Googla - Google Analitycs, stosujących inne sposoby mierzenia ruchu w sieci - w 2008 roku serwis www.gazetaprawna.pl miał 6,4 mln niepowtarzalnych użytkowników, co w stosunku do roku 2007 oznacza wzrost o 34,41 proc. Użytkowników stale przyciąga też www.forsal.pl. Choć serwis działa zaledwie od października, ma już według Google 152,4 tys. niepowtarzalnych użytkowników.
Internetową ofertę GP po raz kolejny docenili też specjaliści od internetu. W czwartej edycji konkursu Webstarfestival www.gazetaprawna.pl zdobyła pierwsze miejsce i tytuł strony roku w kategorii finanse. To już trzecia nagroda z rzędu dla internetowego serwisu Gazety Prawnej.