Wiadomości

21 września 2018 r.

Rząd przyjmie we wrześniu ustawę dot. finansowania restrukturyzacji górnictwa21 września 2018 r.

Rada Ministrów ma przyjąć do końca III kw. br. projekt ustawy o zmianie ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego oraz niektórych innych ustaw, którego głównym celem jest wydłużenie do końca 2023 r. finansowania ze środków budżetowych restrukturyzacji sektora górnictwa węgla kamiennego, podała Kancelaria Prezesa Rady Ministrów (KPRM) w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów.

21 września 2018 r.

Wysokość podwyżek może złagodzić rządowe wsparcie inwestycji w kogenerację.

Podwyżki w sezonie grzewczym coraz bardziej realne. Branża ma mocne uzasadnienie21 września 2018 r.

Rosnące ceny węgla i gazu, drastyczne zwyżki cen uprawnień do emisji CO2 oraz konieczność dostosowania sektora ciepłowniczego do rygorystycznych wymogów środowiskowych narzuconych przez UE to główne problemy, z jakimi boryka się branża ciepłownicza. W przyszłym roku podwyżki rachunków za ciepło systemowe wydają się nieuniknione. Ich wysokość może złagodzić jedynie ustawa o wsparciu kongeneracji. O ile zgodzi się na nią Komisja Europejska.

21 września 2018 r.

Łukasz Bąk

Volvo? Stoi na dziale z butami [FELIETON]21 września 2018 r.

Zdarza się, że firmy, którym jeszcze nie zalazłem za skórę, zapraszają mnie na prezentacje swoich samochodów. Polega to na tym, że trzeba przejechać się parę kilometrów nowym modelem, a potem wysłuchać kilkugodzinnych wywodów smutnych ludzi w garniturach w kolorze ziemi, którzy wmawiają wam, że na nowo wynaleźli koło. Dziennikarze siedzą, notują, dopytują, dyskutują i nagrywają – po to, żeby zaspokoić swoją ciekawość, a następnie zaserwować czytelnikom bądź widzom taką ilość informacji, żeby oczami wyobraźni zobaczyli oni ten samochód w swoim garażu.

20 września 2018 r.

Na skutek skarg przewoźników do Komisji Europejskiej ta wszczęła przeciwko Polsce postępowanie przed TSUE, w którym zarzuca złamanie prawa europejskiego.

Polska złamała prawo. Problem z przewozem ciężarowym20 września 2018 r.

Nakładając na firmy transportowe wymóg posiadania specjalnych zezwoleń, które umożliwiają poruszanie się po niektórych drogach publicznych, Polska uchybiła zobowiązaniom wynikającym z tzw. dyrektywy naciskowej. Tak wynika z opinii Yves’a Bota, rzecznika generalnego Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. To bardzo zły prognostyk przed zbliżającym się wyrokiem TSUE, który w większości przypadków przychyla się do opinii rzeczników.

Polecane

Polecane