Już za niecałe dwa tygodnie we Wrocławiu rozpocznie się impact’16 fintech/insurtech – jedno z najciekawszych wydarzeń poświęconych innowacyjnym technologiom w sektorze finansowym. W jednym miejscu spotkają się założyciele startupów, prezesi banków i instytucji finansowych oraz przedstawiciele organów rządowych i środowiska akademickiego z całego świata. Dla najbardziej innowacyjnych firm z krajów Europy Centralnej przewidziano z kolei specjalny konkurs oraz tzw. spotkania matchingowe z korporacjami i instytucjami publicznymi.

Agenda wydarzania będzie oparta na najważniejszych trendach w sektorze fintech i insurtech. Wśród poruszonych zagadnień znajdą się m.in.: blockchain i kryptowaluty, nowe modele płatności, inwestycje w sektorach fintech i insurtech, nowe regulacje, rynki kapitałowe, czy usługi sektora fintech dla organizacji spoza sektora finansowego.

Kongres rozpoczną wystąpienia Premierów – Jarosława Gowina i Mateusza Morawieckiego. Ale bohaterami tych dni będą przedstawiciele firm technologicznych oraz instytucji finansowych z różnych rynków. Pojawią się gwiazdy światowej areny fintech, takie jak Ricky Knox z Tandem Banku, Alexander Graubner-Mueller, z Kreditech czy Yoni Assia z eToro. Z polskiej reprezentacji spotkamy m.in. Cezarego Stypułkowskiego z mBanku, Brunona Bartkiewicza z ING Banku Śląskiego, Wojciecha Sobieraja z Alior Banku, czy Michała Krupińskiego z PZU. Nie zabraknie też Polaków robiących karierę za granicami naszego kraju takich jak: Marta Krupińska z Azimo, Krzysztof Kujawa z Gabi, czy Sebastian Siemiątkowski z Klarny.

Oprócz wystąpień na głównej scenie, organizatorzy zaplanowali aktywności dedykowane bezpośrednio środowisku startupowemu.

Startup4export to format konkursu dla najbardziej innowacyjnych startupów z regionu krajów Europy Centralnej, w którym ich założyciele będą przedstawiać swoje pomysły przed międzynarodowym jury złożonym z ekspertów sektora fintech. Głównym założeniem jest znalezienie nowych rynków dla dobrych pomysłów. I tak, eksperci z Polski, Singapuru, Izraela oraz Stanów Zjednoczonych oceniać będą czy dany biznes ma rozwiązania, które sprawdzą się np. w Indiach, Kazachstanie czy Ukrainie.

Impact match to z kolei seria ponad 250 sesji matchingowych startupów z korporacjami oraz firmami technologicznymi. Tzw. „matchingi” to spotkania, podczas których eksperci, przedstawiciele instytucji publicznych oraz otoczenie biznesowe spotkają się z młodymi firmami sektora fintech/insurtech by poszukać projektów, które mogliby zrealizować razem.

W ramach wydarzenia przewidziane są również spotkania robocze przedstawicieli jednostek edukacyjnych oraz biznesu, którzy wspólnie podejmą próbę opracowania rekomendacji do programu edukacyjnego, poświęconego tematyce fintech/insurtech. Efektem EDUhacktonu mają być rekomendacje zmian w programach na polskich uczelniach wyższych w kontekście lepszego przygotowania absolwentów na rewolucję fintech. Wyniki całodniowych prac w podgrupach zostaną zaprezentowane drugiego dnia wydarzania.

Więcej informacji oraz rejestracja na wydarzenie dostępna jest pod adresem www.impactcee.com. Patronat nad wydarzeniem objęły m.in. Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Szkolnictwa i Nauki Wyższej, Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Spraw Zagranicznych oraz Komisja Nadzoru Finansowego, Krajowa Izba Rozliczeniowa i Związek Banków Polskich. Partnerem jest również miasto Wrocław. Partnerem strategicznym wydarzenia jest MasterCard.