Koleje Mazowieckie, w 100 proc. należące do samorządu, przewiozą w tym roku ponad 49 mln pasażerów. To aż o 7 mln więcej niż w roku ubiegłym. Spółka zapowiada gigantyczne zakupy nowych wagonów, które pozwolą stopniowo wymieniać stare składy, pamiętające jeszcze połowę lat 70. To dobra wiadomość dla klientów spółki i niemal 100 tys. pasażerów, którzy codziennie dojeżdżają pociągami KM do Warszawy do pracy.

Tylko w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego samorząd województwa mazowieckiego zakupi 20 czterowagonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Unia Europejska dołoży także do 16 podobnych składów, które mają kursować z wciąż tylko planowanego lotniska w Modlinie do istniejącego portu na Okęciu. Wszystkie zakupy planowane do 2015 roku pochłoną ok. 2 mld zł.

Od dzisiaj na stronach internetowych KM (www.mazowieckie.com.pl) dostępny ma być nowy rozkład jazdy spółki, który zacznie obowiązywać 14 grudnia. Koleje będą uruchamiać 746 pociągów na dobę. Po raz pierwszy do rozkładu zostaną wprowadzone połączenia przyspieszone, m.in. na trasach do Skarżyska-Kamienna i Skierniewic.

Spółka zapowiada także gotowość do rozszerzenia od 1 stycznia oferty wspólnego biletu dla posiadaczy Warszawskiej Karty Miejskiej, dzięki której już teraz można podróżować pociągami KM w granicach miasta bez dopłaty. W grę wchodzą teraz podstołeczne miejscowości, takie jak kilkudziesięciotysięczne Piaseczno, Legionowo, Wołomin. KM planują także powiększyć system parkingów Parkuj i jedź, zlokalizowanych przy stacjach, o kilkanaście placów dla niemal 1 tys. samochodów.