Giełdowa spółka TelForceOne rozpoczęła pod własną marką sprzedaż telefonów komórkowych produkowanych w Chinach. Tanie chińskie telefony pod własnymi markami sprzedają już sieci Play i Plus.
W Polsce sprzedajemy ponad 10 tys. sztuk komórek marki myPhone miesięcznie, oferujemy je także w Czechach, a chcemy wejść na rynki Europy Zachodniej i Północnej - mówi GP Radosław Garnys z grupy TelForceOne.
TelForceOne, producent i sprzedawca akcesoriów do komórek, sprzedaż produkowanych na jego zlecenie telefonów rozpoczął w ramach planu naprawczego spółki. Firma ma w ofercie pięć modeli w cenie od 149 zł do 599 zł, z których część może obsługiwać dwie karty SIM, a jeden ma wbudowany odbiornik telewizji analogowej.
- Do końca roku wprowadzimy jeszcze dwa modele, a w I kwartale 2009 r. kolejne trzy, w tym jeden z telewizorem - mówi Radosław Trzeba z grupy TelForceOne.
TelForceOne podkreśla, że myPhone'y to pierwsze polskie komórki. Tymczasem przed kilku laty jeden telefon pod własną markę wprowadziła firma Manta.
W Europie chińskie komórki pod własnymi markami sprzedaje wiele telekomów, w tym np. brytyjski Vodafone. W Polsce produkowane przez Huawei telefony od roku są w ofercie Polkomtelu i P4.
- Nasi klienci kupili około 200 tys. Plusfonów. To sukces nie tylko sprzedażowy. Dzięki nam na rynku pojawiło się wiele multimedialnych słuchawek 3G w atrakcyjnych cenach - mówi Adam Suchenek, główny specjalista ds. mediów w Polkomtelu.
Podkreśla, że Plusfony były tak zaprojektowane, aby uprościć korzystanie z bezpłatnego portalu plus.pl.
Play nie ujawnia, ile telefonów Playset sprzedał.
- 80 proc. zamówionych Playsetów sprzedaliśmy bardzo szybko - mówi Marcin Gruszka, rzecznik P4.
Z rozmów GP z przedstawicielami operatorów wynika, że niektórzy nadal interesują się chińskimi słuchawkami i nie można wykluczyć, że w 2009 roku pojawią się nowe modele pod operatorskimi markami. Nasi rozmówcy podkreślają, że polscy klienci są przywiązani do znanych marek. Odczuwa to nawet tak znany producent jak LG Eletronics i, jak mówi Grzegorz Kania, dyrektor sprzedaży i marketingu GSM firmy, aby zmienić postrzeganie marki, firma zaplanowała silną kampanię wizerunkową.