Nokia z producenta telefonów staje się firmą internetową. Koncern chce, by świat korzystał z jego map oraz komunikatorów.
Dostępu do poczty elektronicznej nie ma 75 proc. ludzi na świecie. Wielu z nich pierwszy dostęp uzyska dzięki telefonowi komórkowemu - mówił Olli-Pekka Kallasvuo, prezes Nokii, największego światowego producenta telefonów komórkowych, na Nokia World 08 w Barcelonie.
Nokia przewiduje, że w I kwartale 2009 roku 4 mld ludzi na świecie (61 proc. mieszkańców Ziemi) będzie korzystało z telefonów komórkowych. Ponad 1 mld z nich używać będzie komórek wyprodukowanych przez tego fińskiego producenta.
Rozwiązania poczty elektronicznej Nokii mają stać się częścią multimedialnego portalu Ovi, który firma uruchomiła w ubiegłym roku. Rozwiązanie ma obsługiwać najpopularniejsze na świecie systemy poczty elektronicznej, takie jak GMail czy Yahoo! Mail, a także lokalne poczty. Podobnie ma być z obsługą komunikatorów internetowych zintegrowanych w Nokia Messaging.
- Polskie gadu-gadu będzie obsługiwane w I połowie 2009 r. - mówił Ukko Lappalainen, wiceprezes Nokii.
Zapewnił, że nowe rozwiązania będą dostępne również na starszych modelach serii N, np. N95, której na świecie w ciągu dwóch lat sprzedano 15 mln sztuk.
Nokia chce konkurować z takimi firmami, jak Tom Tom na rynku nawigacji satelitarnej. W środę ogłoszono wprowadzenie na rynek nawigacji trójwymiarowej stworzonej z wykorzystaniem map firmy Navteq, a także rozwiązań lokalizacyjnych pozwalających np. dowiedzieć się, gdzie są aktualnie znajomi, rodzina czy np. współpracownicy.
Domowe centrum kontroli (DCK), które pokazała Nokia, to rozwinięcie idei lansowanej przed kilku laty przez Ericssona, producenta sprzętu do budowy sieci telekomunikacyjnych. Użytkownik DCK, korzystając z bezprzewodowego internetu, może monitorować to, co dzieje się w jego domu, włączać oświetlenie i ogrzewanie oraz domowe urządzenia.