Pełna nowa strategia TP SA zostanie przedstawiona inwestorom w III kwartale – informuje agencja Bloomberg, powołując się na rozmowę z prezesem Maciejem Wituckim.

Prezes TP SA Maciej Witucki powiedział, że dyskusja na temat strategii zacznie się w przyszłym tygodniu. Podtrzymał wcześniejszą zapowiedź, że TP SA zamierza obniżać ceny połączeń stacjonarnych, by w ten sposób powstrzymać odpływ klientów do innych operatorów. Z informacji GP wynika, że nowe plany taryfowe mogą pojawić się – o ile zgodzi się na nie regulator – już w kwietniu. Ponadto TP SA chce rozszerzać ofertę połączeń za pomocą telefonii internetowej. W 2006 roku liczba linii telefonicznych obsługiwanych przez największego w regionie operatora telefonii stacjonarnej zmniejszyła się o 479 tys. w stosunku do końca 2005 roku. Mimo że w 2006 roku operator pozyskał 230 tys. klientów, liczba abonentów spadła o 709 tys. brutto. W końcu stycznia prezes Witucki mówił, że TP SA jest zainteresowana przejęciem sieci komórkowej oraz operatorów internetowych działających w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Dodał, że TP SA nie ma za to planów sprzedaży Wirtualnej Polski. Z informacji GP wynika, że 2 marca na spotkaniu 500 najważniejszych menedżerów grupy TP SA zostaną nakreślone założenia strategii. Możliwe jest również, że tego dnia oficjalnie dowiemy się o ewentualnych zmianach kadrowych i strukturalnych w grupie TP SA. Z pogłosek wynika, że planowane jest m.in. połączenie pionów marketingu TP SA i należącego do niej operatora komórkowego PTK Centertel. Tą strukturą ma kierować Iwona Kossmann, obecnie członek zarządu PTK Centertel ds. marketingu i sprzedaży. Według pogłosek połączone mają też zostać niektóre inne piony, w tym finansów. Pojawiły się też plotki – także w mediach – iż ze stanowiska szefa PTK Centertel odejdzie Jean-Marc Vignolles oraz że zastąpi go Grażyna Piotrowska-Oliwa, obecnie dyrektor wykonawczy w TP SA, odpowiedzialna m.in. za strategię firmy. Jacek Kalinowski, rzecznik TP SA, odmawia komentowania tych pogłosek. Nie chce ich także komentować Grażyna Piotrowska-Oliwa.

709 tys. klientów zrezygnowało z usług TP SA w 2006 roku