Grupa Pekaes chce rozszerzyć swoją ofertę o przesyłki ekspresowe, spedycję lotniczą i morską. Szczególny nacisk położy na rozwój obsługi drobnicy.

Po zmianach kapitałowych oraz kadrowych, jakie nastąpiły w ubiegłym roku w jednej z największych polskich spółek transportowych – Grupie Pekaes – jej zarząd ogłosił strategię i plany na rok 2007.

Zdaniem KRZYSZTOFA ZDZIARSKIEGO, prezesa Pekaes, nowa strategia spółki ma pomóc w budowie zaufania klientów i zwiększeniu udziałów w rynku

Podnoszenie kapitału

Kapitał spółki będzie wzrastać z chwilą łączenia kolejnych spółek Grupy w jeden Pekaes. W ubiegłym tygodniu ukazał się komunikat giełdowy informujący o połączeniu Pekaes Multi-Service z Pekaes Multi-Spedytor, a następnie z obecną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych od roku 2004 spółką Pekaes. Głównym celem przyjętym przez spółkę jest zdobycie przekonania klientów do jej usług. Krzysztof Zdziarski, prezes zarządu spółki od września ubiegłego roku, jeden z najbardziej cenionych menedżerów w branży, chce, aby Pekaes był znany z tego, iż jest zawsze gotów pomóc swojemu klientowi.

Stawianie na jakość

Firma przede wszystkim stawia na jakość usług osiągniętą poprzez budowanie zespołu profesjonalistów oraz dobrej atmosfery wśród pracowników. – Pekaes ma sprawdzony zespół operacyjny, pracują dla nas w całym kraju ludzie, którzy są w branży uznawani za bardzo dobrych fachowców. Nie mamy problemów z migracją kierowców jak inne firmy. Myślę, że kierowcy porównali warunki pracy i nie widzą przewagi w tym, co gwarantuje im kontrakt zagraniczny. Ważna jest atmosfera w firmie. Jeśli pracuje się w grupie, na której profesjonalizmie można polegać, jeśli do tego ma się do czynienia z zadowolonymi klientami, to decyzja o zmianie pracy nie spędza snu z powiek – mówi Krzysztof Zdziarski.

34 proc. o tyle mają się zwiększyć przychody Pekaes w ciągu trzech lat 133,4 mln zł Przychód netto w IV kw.

Obecnie w firmie pracuje 50 proc. osób poniżej 25 roku życia i 50 proc. doświadczonych pracowników. Zarząd spółki uważa to za ważny atut firmy. Aby zespół ten dobrze funkcjonował, obecnie spółka sprawdza wszystkie obszary organizacji pracy i pracowników. To pozwoli na przeprowadzenie procesu unifikacji i ustalenia zakresów odpowiedzialności.

Poszerzanie działalności

Pekaes zawsze miał kompleksową ofertę, ale nie sprzedawał jej tak aktywnie, jak można byłoby to robić. Kojarzył się raczej jako spółka zajmująca się transportem drogowym towarów. Strategia spółki zakłada poszerzenie oferty o inne obszary działalności i zwiększenie sprzedaży usług, które do tej pory nie były uznawane za główną działalność firmy. Do katalogu usług wejdą m.in. przesyłki ekspresowe, ale też rozszerzona zostanie działalność spedycji lotniczej i morskiej, a szczególny nacisk położony będzie na rozwój obsługi drobnicy. – Będziemy rozwijać sieć, udowadniać jakością serwisu jej potencjał i na konkretnych przykładach, takich jak dostawa 2350 palet pomocy szkolnych w 10 dni, pokazywać, że mamy wiedzę, doświadczenie i narzędzia, które pozwalają nam oferować bardzo dobry serwis drobnicowy – zapowiada Krzysztof Zdziarski. Spółka zamierza też inwestować m.in. w budowę apartamentowca na terenie byłej siedziby Pekaes w Warszawie. Wartość tej inwestycji szacowana jest wstępnie na ok. 50 mln zł.