Jedyna autostrada, która w tym roku zostanie oddana do ruchu, to 6 km trasy A6 pomiędzy Szczecinem a Kołbaskowem. Pozostałe będą dopiero w budowie. Największą inwestycją pozostanie autostrada A1, gdzie trwają roboty na odcinku z Gdańska do Grudziądza. Prowadzi je spółka Gdańsk Transport Company (GTC). Budowa kolejnego fragmentu z Grudziądza do Torunia rozpocznie się dopiero za rok. Na 2007 rok Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zaplanowała natomiast przygotowanie projektu budowlanego i ogłoszenie przetargu na budowę. Choć ten odcinek pierwotnie miał być budowany także przez GTC, Ministerstwo Transportu odebrało gdańskiej firmie koncesję na jego wykonanie i użytkowanie ze względu na wysokie koszty inwestycji (7,5 mln euro za kilometr). Trasa będzie więc budowana przez państwo. W tym samym systemie powstanie kolejny fragment A1 z Torunia do Łodzi.
12 mld zł mogą wynieść wydatki na drogi w tym roku
Inaczej będzie w przypadku trasy pomiędzy Łodzią a Pyrzowicami w województwie śląskim: w tym roku zostanie podpisana umowa na budowę i eksploatację autostrady z prywatnym konsorcjum. Kolejny odcinek – od Pyrzowic do Gliwic – będzie dopiero w fazie projektowania. Budowany za to będzie ostatni fragment trasy – od Gliwic do granicy południowej, choć jeszcze nie wiadomo, czy w całości. Na pewno drogowcy zaczną prace pomiędzy Sośnicą a Bełkiem. Kiedy natomiast pojawią się pomiędzy Bełkiem a przygranicznymi Gorzyczkami, zależeć będzie od przebiegu postępowania przetargowego. W tym roku ma być podpisana umowa na budowę i eksploatację odcinka autostrady A2 pomiędzy Nowym Tomyślem a Świeckiem z prywatnym konsorcjum Autostrada Wielkopolska. Wyznaczonego terminu jednak nie ma. Tegoroczny plan zakłada także podpisanie umowy na odcinek pomiędzy Łodzią a Warszawą, ze Strykowa do Konotopy. Budowa zacznie się tymczasem na dwóch odcinkach autostrady A4: po stronie wschodniej z Krakowa do Szarowa oraz po zachodniej z Krzywej do Zgorzelca. Choć w tym roku efektów tych prac kierowcy nie odczują, drogowcy są optymistami: – 2007 rok oznacza wprowadzenie całej sieci autostrad w Polsce na zupełnie inny poziom. Wszystkie odcinki będą objęte pracami: budową, przygotowaniem projektów budowlanych lub prowadzeniem przetargów na wyłonienie wykonawców – zapowiada Zbigniew Kotlarek, generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad.
AUTOSTRADOWE PLANY GDDKIA W 2007 ROKU
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama


Źródło:GP
Więcej na ten temat

Reklama