Po wyjściu News Corporation Telewizja Puls szuka nowego udziałowca. Ma kartę przetargową: miejsce na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.
Po wyjściu z Telewizji Puls koncernu News Corporation Ruperta Murdocha prezes stacji Dariusz Dąbski, a jednocześnie właściciel 49 proc. udziałów, szuka nowego inwestora. Najwięksi gracze na polskim rynku - Polsat, TVN i Agora - nie wykluczają takiej możliwości.
- Mamy wystarczające podstawy, żeby znaleźć inwestora, którego priorytety są zbieżne z naszymi możliwościami. Nasze wyniki się poprawiają - mówi Dariusz Dąbski.
Dodaje, że najpóźniej w ciągu dwóch tygodni Puls będzie miał ofertę dla inwestorów.
- Sytuacja finansowa Pulsu nie wymaga na razie podejmowania radykalnych kroków. Liczę, że inwestora uda się pozyskać w tym roku, a najpóźniej w ciągu sześciu miesięcy. Puls będzie się rozwijał szybko, albo trochę wolniej. Dziś nie ma mowy o upadłości - mówi Dariusz Dąbski.
W październiku, według danych AGB Nielsen Media Research, udział w oglądalności TV Puls wyniósł 0,77 proc., a wpływy z reklam od początku roku (cennikowe, bez odliczenia rabatów) 214,2 mln zł.
- Jesteśmy na dorobku. Do osiągnięcia rentowności jeszcze nam trochę brakuje, ale ostatnio dużo zainwestowaliśmy w nowe pozycje programowe, kampanię reklamową związaną ze zmianą marki i w poprawę jakości sygnału - dodaje prezes Dąbski.
Jednym z największych aktywów Pulsu, jako stacji nadającej analogowo, jest miejsce na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, który ma zacząć nadawać w 2012 roku. Ze wszystkich dużych grup medialnych działających w Polsce to najbardziej łakomy kąsek dla Agory, wydawcy Gazety Wyborczej, której zależy na udziale w cyfryzacji, ale wciąż nie ma kanału telewizyjnego. Przejęcie Pulsu mogłoby być dużo bardziej korzystne niż rozważane przejęcie udziałów w Superstacji (rozmowy zakończyły się fiaskiem) czy młodzieżowym kanale 4fun.tv. Wszystkie są kanałami niszowymi, a żaden nie ma zapewnionego miejsca na pierwszym multipleksie cyfrowym.
- Nie komentujemy spekulacji prasowych - powiedziała GP Urszula Strych-Szwed, rzecznik prasowy Agory.
Wejście Agory do TV Puls nie jest wykluczone, a spółka cały czas prowadzi różne rozmowy na temat potencjalnych transakcji na rynku. Według informacji GP, prezes Agory Marek Sowa spotkał się z Jamesem Murdochem, prezesem News Corporation na Europę i Azję, podczas październikowego spotkania European Publishers Council (obaj są jego członkami). Niedługo po tym spotkaniu na rynku pojawiła się oficjalna informacja o fiasku negocjacji News Corporation z JCDecaux, jedną z największych firm outdoorowych na świecie, w sprawie przejęcia przez nią należącej do News Corp. firmy reklamy News Outdoor Group. W Polsce obecna jest poprzez News Outdoor Poland. Agora, która działa na rynku reklamy zewnętrznej za pośrednictwem AMS, od dawna podkreśla, że chciałaby konsolidować polski rynek outdooru i nie ma problemu z wolną gotówką. Jeśli News Corp. zdecydował teraz, że będzie sprzedawał swoje firmy outdoorowe na poszczególnych rynkach różnym podmiotom, można spodziewać się, że Agora będzie jednym z pierwszych zainteresowanych kontrahentów.
Inne grupy medialne na polskim rynku nie mówią kategorycznie nie w sprawie TV Puls.
- Zawsze z uwagą analizujemy wszystkie możliwości inwestycyjne - odpowiada Karol Smoląg, rzecznik prasowy Grupy TVN.
- Jeśli oferta będzie interesująca, to ją przeanalizujemy. Ale mówiąc wprost: musiałby być z tego biznes - powiedział wczoraj Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Grupy Polsat.
0,77 proc. udział w oglądalności TV Puls