Tylko TVN zwiększył oglądalność w październiku w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego - wynika z danych oglądalności całodobowej AGB Nielsen Media Research, przygotowanych dla forsal.pl.

Rok temu udział stacji w oglądalności wyniósł 17,42 proc., w tym roku wzrósł do 19,4 proc., co daje stacji drugie miejsce na rynku.

Pierwsze zajęła TVP1 z udziałami w wysokości 21,65 proc., ale wynik ten jest nieco gorszy od ubiegłorocznego - 21,97 proc. Na trzecie miejsce spadła TVP2, której udział w widowni z 18,37 proc. rok temu spadł do 17,03 proc. Najsłabiej wypadł Polsat. Stacja, która w ubiegłym roku miała 16,29 proc. udziałów w rynku, w tym roku pogorszyła swój wynik do 14,19 proc.

Na rynku reklamowym wciąż wiodą prym stacje komercyjne, zwiększając przychody w stosunku do ubiegłego roku. Reklamodawców przyciągają znane programy. Ale popularnością cieszą się też tegoroczne nowości w obu stacjach. Na wzrost przychodów wpłynęły kolejne, październikowe podwyżki cen reklam.

Liderem rynku reklamowego w październiku został Polsat. Reklamodawcy zwiększyli swoje wydatki o 27 proc. do 378,1 mln zł - wynika z danych AGB NMR. Na drugim miejscu jest TVN. Stacja zebrała 363,4 mln zł, czyli aż o 48 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody, choć znacznie mniej, zwiększyła też TVP1. Wyniosły 179,4 mln zł, czyli 6,9 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wraz ze spadkiem oglądalności spadły także przychody TVP 2. Stacja zebrała z reklam 120 mln zł, czyli o około 2 proc. mniej.

Kolejny miesiąc z rzędu swoje przychody reklamowe zwiększyły natomiast kanały tematyczne. Wzrosły w sumie o 36 proc. do 406,2 mln zł.

Przychody podawane przez AGB NMR dotyczą okresu 1-30 października i nie uwzlędniają rabatów udzielanych przez stacje.