Ostatni kwartał roku od lat jest najlepszy w sieciach komórkowych pod względem pozyskania abonentów.

- Tym abonentom innych sieci, którym teraz kończy się umowa, chcemy zaproponować nasze usługi - mówi Marcin Gruszka, rzecznik P4, operatora sieci Play.

Sprzedaż taryf dla klientów indywidualnych zaczyna się dziś. Play obniża też ceny usług w taryfach biznesowych.

Haczykiem, który ma przyciągnąć klientów, są ceny rozmów (od 39 do 49 gr za minutę) i bonusy w postaci 500 minut miesięcznie do Play i na telefony stacjonarne przez pierwszych sześć miesięcy umowy. Ci, którzy przeniosą swój numer do Play, przez sześć miesięcy będą płacili abonament obniżony o połowę. Klientów taryf biznesowych Play chce przyciągać dając im półroczną 50-proc. zniżkę na abonament.

P4 wyjątkowo wcześnie rozpoczęło świąteczną promocję. Przedstawiciele firmy nie ukrywają, że ma ona pomóc w zdobyciu 2-milionowego klienta.

- Jesteśmy przekonani, że zrealizujemy cele na ten rok (zdobycie 2-mln klienta i 50 tys. użytkowników szybkiego bezprzewodowego internetu - przyp. forsal.pl) - mówi Gruszka.

Konkurenci - jak nam mówili ich przedstawiciele - nie obawiają się wzrostu liczby rezygnacji z powodu nowej oferty Play. Podkreślają, że co roku ostatnie tygodnie listopada i grudzień to okres, w którym wszyscy operatorzy stosują promocje.

- Promocje świąteczne dla klientów indywidualnych i biznesowych sieci Orange zaczniemy w połowie listopada. Zaoferujemy lepsze ceny telefonów oraz komputerów sprzedawanych wraz z modemami do transmisji danych - mówi GP Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy TP.

- My też już niedługo rozpoczniemy kampanię z atrakcyjną ofertą taryfową i telefoniczną - twierdzi Elżbieta Sadowska, rzecznik Polkomtelu.

- Polska Telefonia Cyfrowa konkuruje nie tylko atrakcyjnymi ofertami, ale również innowacyjnymi usługami. Dzięki temu mamy jeden z najniższych w Europie wskaźników odejść klientów abonamentowych - mówi Andrzej Pomarański z biura prasowego PTC.