statystyki

Bardzo słodkie wyniki polskiego eksportu

autor: Patrycja Otto04.02.2016, 07:48; Aktualizacja: 22.02.2016, 11:03
słodycze

Eksperci szacują obecnie rentowność w sektorze na niecałe 4 proc., o połowę mniej niż 10 lat temu.źródło: ShutterStock

Nasze czekolady i cukierki świetnie sprzedają się za granicą. Dla odmiany, krajowy rynek się kurczy

Reklama


Ubiegły rok był kolejnym, w którym padł rekord w eksporcie słodyczy. Jego wartość wyniosła prawie 6,7 mld zł. Oznacza to ponad 10-proc. wzrost w porównaniu z 2014 r. W ciągu ostatnich pięciu lat można natomiast mówić o podwojeniu się tej wartości.

– Motorem wzrostu jest czekolada i wyroby czekoladowe. Ich eksport zwiększył się o 11 proc. Natomiast w wyrobach cukierniczych tylko o 6 proc. – podsumowuje Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych „Polbisco”.

Do zwiększania eksportu zmusza producentów sytuacja na wartym 13 mld zł krajowym rynku słodyczy. Jeszcze kilka lat temu sprzedaż rosła w tempie ponad 10 proc. rocznie. – Od trzech lat mamy spadek. W ubiegłym roku konsumpcja słodyczy czekoladowych zmalała o blisko 4 proc. – wyjaśnia Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu Lotte Wedel. W podobnym tempie skurczył się też segment cukierków – to efekt zmian nawyków żywieniowych Polaków i ich odchodzenia od cukru.


Pozostało jeszcze 79% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama