Brytyjski HSBC we wrześniu ogłosi strategiczne plany dotyczące Polski oraz rozpocznie nową kampanię marketingową.

HSBC zamierza poważnie zaistnieć na polskim rynku. Chcemy rozwijać działalność pionu consumer finance. Mimo sporej konkurencji to bardzo perspektywiczny segment rynku - mówi GP Janusz Dedo, prezes HSBC Polska.
Bank buduje system informatyczny dostosowany do obsługi klienta detalicznego. To platforma internetowa ma być głównym kanałem dystrybucji produktów, a nie rozbudowana sieć placówek. Obecnie bank ma 11 oddziałów consumer finance działających pod logo Beneficial Kredit.
- Na razie skoncentrujemy się na zwiększeniu ich efektywności, a sieć placówek będziemy zwiększać w przyszłym roku - dodaje Janusz Dedo.
Drugim obszarem działalności w detalu ma być personal banking, czyli oferta skierowana do grupy zamożniejszych klientów. Szczegóły zostaną ogłoszone w połowie września.
Nowa strategia jest budowana dla czterech krajów naszego regionu. Poza Polską także dla Słowacji, Czech i Węgier. HSBC Polska od kilku miesięcy oferuje karty kredytowe własne (wcześniej wydawał karty wraz z siecią IKEA) oraz kredyty gotówkowe oferowane pod logo Beneficial Kredit.
W tym roku bank uruchomił pięć placówek korporacyjnych, ale ich liczba ma wzrosnąć w przyszłym roku. Przewaga konkurencyjna w tym segmencie działalności ma być budowana na globalnym zasięgu grupy. Zdaniem analityków, jeśli wraz z planami nie pojawią się istotne nakłady finansowe, wizerunek globalnej instytucji finansowej może nie wystarczyć, by przekonać klientów korporacyjnych. Bank jednak w tym obszarze widzi dla siebie niszę. Zamierza nastawić się początkowo na średnie przedsiębiorstwa, które prowadzą działalność za granicą. W przyszłości celem ma być także obsługa małych firm.
- Dla przedsiębiorcy z Polski, który chce inwestować np. w Chinach, grupa HSBC jest naturalnym partnerem, ponieważ jest obecna na obu rynkach. Nie potrzebujemy banków korespondentów i jesteśmy w stanie zaoferować tańsze i szybsze rozliczenia - podkreśla prezes Dedo.
HSBC Na Światowym Rynku
HSBC, z centralą w Londynie, jest jedną z największych organizacji bankowo-finansowych na świecie. Jej wartość rynkowa sięga 210 mld dolarów. Międzynarodowa sieć Grupy HSBC obejmuje 10 000 oddziałów w 82 krajach i regionach Europy, Azji, Ameryk, Bliskiego Wschodu i Afryki.
MONIKA KRZEŚNIAK