statystyki

Polak robi zakupy w sieci z rozmachem. Globalnym

autor: Sylwia Czubkowska01.12.2015, 07:27; Aktualizacja: 01.12.2015, 08:06
internet-waluty-kantor

Dziś w ponad 2,6 tys. krajowych e-sklepów nie trzeba płacić za dostawę.źródło: ShutterStock

Chętnie zaopatrujemy się u zagranicznych dostawców. Brytyjskich, chińskich i amerykańskich.

Reklama


– Polacy mają podobny gust jak Włosi. Szczególnie kobiety. Tak jak mieszkanki Italii lubią stroje wyraziste, podkreślające sylwetkę. Jeżeli natomiast chodzi o zwyczaje zakupowe, to najbliżej wam do Brytyjczyków – równie często decydujecie się na odesłanie zamówionego towaru – opowiada nam Christoph Lange, wiceprezes Zalando, niemieckiego sklepu wysyłkowego z obuwiem, ubraniami i dodatkami.

– Polaków wciąż wyróżniają dwa zwyczaje: zakupy za pobraniem, czego już prawie nie praktykuje się na innych rynkach, i poszukiwanie bezpośredniego, telefonicznego kontaktu ze sklepem. To drugie to ewidentnie sygnał, że jeszcze nie ma pełnego zaufania do takiej formy zakupów, do tego, że dajemy możliwość odesłania ubrań, i trochę też do tego, że skoro jesteśmy zagranicznym sklepem, to czy na pewno wyślemy zamówione produkty – tłumaczy.

Jednak to się zmienia. Coraz więcej klientów z Polski wcale zresztą nie kojarzy Zalando jako sklepu zagranicznego. – Strona jest po polsku, pomoc jest im oferowana po polsku, płatności są złotówkowe, więc traktują nas jak każdy inny e-sklep – zapewnia Lange.

Jego firma działa obecnie w 15 krajach w Europie i w tym roku osiągnie 3 mld euro przychodów. Niemała część tej kwoty pochodzi z Polski, chociaż liczby klientów menedżer nie chce podać. Jak wynika z najnowszych danych firmy Gemius, stronę Zalando.pl odwiedziło w ostatnim badanym miesiącu (wrześniu 2015 r.) aż 2,5 mln polskich internautów z grupy wiekowej 16–59 lat, a to daje temu sklepowi aż 12,6 proc. udziału w polskim rynku.


Pozostało jeszcze 64% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama