statystyki

Dobrze się sprzedać można też w sieci

autor: MK21.10.2015, 07:48; Aktualizacja: 21.10.2015, 08:20
kobieta-komputer-karta

Pierwszych 10 producentów obuwia w Polsce i prawie wszyscy z największej 15 na rynku odzieżowym mają sklepy internetoweźródło: ShutterStock

W tym roku obroty sklepów online z odzieżą i obuwiem będą o połowę większe niż trzy lata temu.

Reklama


Reklama


Pierwszych 10 producentów obuwia w Polsce i prawie wszyscy z największej 15 na rynku odzieżowym mają sklepy internetowe. Na rynku odzieży z liczących się graczy sprzedaży online nie prowadzą u nas jeszcze m.in. Pepco, Peek & Cloppenburg czy Calzedonia. Obecnie w Europie, wyłączając Rosję, już ponad 10 proc. sprzedaży branży generowane jest przez zamówienia online i sprzedaż ta rośnie w skali roku o kilkanaście procent.

– Widać jednocześnie problemy ze wzrostem sprzedaży w sklepach tradycyjnych, której poziom od pewnego czasu jest stabilny. Co prawda nie należy się spodziewać, że już wkrótce sprzedaż w tradycyjnych sklepach odejdzie do lamusa, ale spółki odzieżowe z pewnością nie mogą ignorować rosnącego znaczenia internetu – wskazuje Sylwia Jaśkiewicz z DM BOŚ.

W Polsce, według szacunków PMR, w 2015 r. przez ten kanał sprzedana zostanie odzież warta 3 mld zł, o połowę więcej niż w 2012 r. – Uważam, że z roku na rok dynamika wzrostu sprzedaży online będzie rosła. W tym roku sięgnie 15 proc. Dla porównania cały rynek sprzedaży internetowej w kraju urośnie o około 20 proc. i wynosi ponad 30 mld zł – szacuje Jarosław Frontczak, analityk PMR.


Pozostało jeszcze 77% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama