Agora i Mecom będą wspólnie sprzedawać reklamy, aby utrudnić zdobywanie rynku wydawanemu przez Polskapresse dziennikowi Polska. To walka o rynek warty rocznie około 0,5 mld zł.

Należący do brytyjskiego funduszu Mecom spółka Media Regionalne i wydawca Gazety Wyborczej Agora zawarły strategiczny sojusz reklamowy. Ma pomóc w obronie ich pozycji na rynku reklamy w starciu z dziennikiem Polska wydawanym przez Polskapresse. Rynek reklamy w dziennikach regionalnych szacowany jest dziś na około 500 mln zł.
O planach współpracy GP informowała już na początku października. Wczoraj ruszyła wspólna sprzedaż reklam w ogólnopolskim wydaniu Gazety Wyborczej i bezpłatnym Metrze oraz 11 dziennikach regionalnych spółki Media Regionalne oraz związanych z nią innych tytułów. Jednocześnie Media Regionalne otworzyły własne biuro reklamy w Warszawie.
- Decyzja o powołaniu nowego działu wynika z kończącej się współpracy z Polskapresse w ramach Mediatak - mówi Andrzej Pestkowski, wiceprezes Mediów Regionalnych.
Mediatak to spółka zajmująca się dotychczas sprzedażą reklam ogólnopolskich w dziennikach regionalnych Mecomu i Polskapresse. Ten ostatni jest jej większościowym udziałowcem. Od kilku miesięcy strony nie mogą dojść do porozumienia. Mecom odrzucił ofertę wspólnego z Polskapresse wydawania dziennika Polska. Wprowadzony w połowie października nowy dziennik ma sprzedawać więcej egzemplarzy niż Gazeta Wyborcza oraz być konkurencją dla tytułów regionalnych należących do Mecom. Średnia sprzedaż po trzech tygodniach to 386,4 tys. egzemplarzy, co oznacza, że Polska jest trzecim dziennikiem na rynku po Fakcie i Gazecie Wyborczej. Nie wiadomo na razie, czy Mediatak zostanie rozwiązany, jednak Polskapresse tworzy własną strukturę do sprzedaży reklam - w minioną sobotę uruchomiło biuro ogłoszeń dziennika Polska w Warszawie, które sprzedawać będzie reklamy we wszystkich dziennikach grupy.
MICHAŁ FURA