Rozmowy trwają od kilku tygodni. Według naszych informacji, chodzi o nawiązanie współpracy, dzięki której m.in. materiały z CNN będą mogły wzbogacić zawartość Gazety.pl. To szósty co do wielkości portal w polskim internecie, należący do Agory, wydawcy m.in. Gazety Wyborczej.

Marek Sowa, prezes Agory, nie skomentował tych informacji.

- Rozmawiamy z wieloma potencjalnymi partnerami, również zagranicznymi. Efektem tych rozmów ma być istotne wzmocnienie oferty internetowej Agory. Inwestycje w internet to jeden z priorytetów grupy. Dużo w tym zakresie dzieje się już teraz, dalszego przyspieszenia można oczekiwać w roku przyszłym. Będziemy rozwijać istniejące serwisy, ale pojawią się również nowe, w coraz większym stopniu o charakterze audiowizualnym - powiedział GP Marek Sowa, prezes spółki.

Obecnie CNN współpracuje jednak z należącym do konkurencyjnego dla Agory Axel Springer Polska internetowym serwisem informacyjnym Dziennik.pl.

Tylko w III kwartale Agora otworzyła 12 nowych serwisów w ramach Gazety.pl, unowocześniając jednocześnie 24 już posiadane. Wśród nowych pojawił się m.in. serwis Tivi.pl, stworzony we współpracy z notowanym na giełdzie największych producentem telewizyjnym ATM Grup, czy serwis sportowy Sport.pl.

Strategia portalu sprowadza się do tworzenia wielu mniejszych serwisów, w tym tematycznych kierowanych do różnych grup internautów, które mają zwiększać ruch w całym portalu. A w konsekwencji - przyciągać reklamodawców. Strategia się sprawdza - internet to dziś najdynamiczniej rosnący segment spółki - w III kwartale przychody reklamowe Gazety.pl wzrosły o 42 proc. do 6 mln zł.

Nowa strategia spółki, nad którą prace trwają, zostanie zaprezentowana na początku 2008 roku. Jak zapowiadał w wywiadzie dla GP Marek Sowa, spółka położy w niej duży nacisk na rozwój audiowizualnej oferty Agory.

SZERSZA PERSPEKTYWA - RYNEK

Światowe spółki medialne szukają okazji, żeby zaistnieć na polskim rynku. CNN, który do tej pory był wyłącznym partnerem Polsatu, zdecydował się nawet na bezpośrednią sprzedaż czasu reklamowego w Polsce, zatrudniając w tym celu agencję News Communications. O polski rynek reklamowy postanowił zawalczyć też, wprowadzając cztery kanały tematyczne, brytyjski BBC Worldwide. Inni nadawcy też przyśpieszyli - Discovery Networks Europe wprowadziła w zeszłym roku dwa kolejne kanały tematyczne. Z kolei News Corp. kupił 35 proc. udziałów w telewizji Puls. Zagraniczne media coraz chętniej też promują w Polsce swoją markę. W Gazecie Prawnej co tydzień pojawia się dodatek Financial Times, dziennik Polskapresse Polska współpracuje z brytyjskim The Times, a Rzeczpospolita od niedawna drukuje dodatek amerykańskiego The New York Times.

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl