Od dziś na rynku jest dostępna kolejna usługa ułatwiająca życie klientom. Ceneo.pl wprowadziło mobilną wersję - mCeneo.pl. Szukając na przykład telewizora czy sprzętu DVD w tradycyjnym sklepie, będzie można w każdej chwili porównać cenę znalezionego produktu w sklepach internetowych za pomocą swojej komórki.

- Aby skorzystać z usługi, trzeba przez komórkę wejść na stronę mceneo.pl - mówi GP Łukasz Zych, współzałożyciel i prezes Ceneo.pl, należącego dziś do największej platformy aukcyjnej Allegro.pl.

Ceneo.pl liczy, że mobilna porównywarka okaże się sukcesem na fali dynamicznie rozwijającego się internetowego handlu. Zakupy w internecie, według danych Gemiusa, robi już ponad 60 proc. z około 13 mln Polaków posiadających dostęp do internetu, a na koniec 2007 roku wartość internetowego handlu wyniesie około 5,6 mld zł. Natomiast z serwisów porównujących ceny korzystało w kwietniu tego roku 2,7 mld internautów, czyli dwa razy więcej niż rok wcześniej.

Ceneo.pl jest drugą porównywarką na rynku, która wprowadza wersję mobilną. Posiada ją już konkurencyjna porównywarka Nokaut.pl, która od czterech miesięcy współpracuje przy tej okazji z operatorem komórkowym sieci Play. Serwis nie chce jednak na razie ujawniać, ilu użytkowników skorzystało do tej pory z mobilnej wersji.

- Możemy jedynie powiedzieć, że średnio liczba użytkowników zwiększa się o około 50 proc. miesięcznie - powiedziała GP Agnieszka Kańkowska z serwisu Nokaut.pl.

Z usługi Ceneo.pl korzystać może każdy, bez względu na sieć komórkową, z której korzysta. Wystarczy, że telefon ma usługę WAP (posiada ją znaczna część modeli telefonów sprzedawanych obecnie na rynku). Za korzystanie z porównywarki komórkowej nie trzeba będzie płacić (poza opłatami za korzystanie z internetu pobieranymi przez operatora). Jest ona bezpłatna także dla e-sklepów, poza opłatami, jakie ponoszą za umieszczenie swojej oferty w tradycyjnej porównywarce Ceneo.pl. Przez komórkę mamy więc dostęp do blisko 700 tys. produktów z około 700 sklepów, które prezentują swoje zasoby w Ceneo.pl.

- Usługi w komórkach to przyszłość. Głównie takie, które ułatwiają nam życie. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie mobilnej porównywarki - tłumaczy Łukasz Zych.

SZERSZA PERSPEKTYWA - ŚWIAT

Na świecie serwisy porównujące ceny działają od końca lat 90. ubiegłego wieku. Najstarszym serwisem działającym na polskim rynku był uruchomiony w maju 2004 r. Gemino.pl (branża elektroniczna i komputerowa, a także cyfrowy sprzęt fotograficzny). Nieco później, bo we wrześniu 2004 r., powstał Skąpiec.pl (pozwala na porównywanie m.in. cen sprzętu komputerowego, fotograficznego, AGD oraz książek i artykułów perfumeryjnych).

36 proc.

kupujących przez internet zna i korzysta z serwisów porównujących ceny

Źródło: Gemius

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl