Platforma n chce skusić przed świętami klientów m.in. nowymi kanałami filmowymi, Cyfrowy Polsat dekoderem za 1 zł, a Cyfra + dekoderem z nagrywarką i nowymi programami.

Listopad i grudzień to miesiące największej sprzedaży dekoderów. Do końca roku, według szacunków GP, liczba abonentów platform cyfrowych przekroczy 3,2 mln. Cyfrowy Polsat, Cyfra+ i platforma n skończyły już przygotowania swoich ofert. Wczoraj jako pierwsza zaprezentowała ją należąca do Grupy ITI platforma n.
Platforma n, która skończyła rok, do końca października sprzedała 204 tys. dekoderów.
- Do końca roku chce mieć w sumie 300 tys. abonentów - zapowiada Maciej Sojka, prezes platformy n.
Pomóc mają w tym wprowadzane kolejne nowości programowe. Postawiła na filmy - do końca roku wprowadzi do swojej oferty dziewięć nowych kanałów filmowych. Będą to m.in. programy wytwórni Universal oraz trzy kanały HBO. Z obecnymi w ofercie będzie ich 19. Pojawią się także na zamówienie najnowsze odcinki takich seriali jak Gotowe na wszystko czy Zagubieni. Obniżono też ceny dekoderów.
Cyfrowy Polsat, największa platforma w Polsce, która - według informacji GP - ma już około 1,8 mln abonentów, wprowadziła już Polsat Sport w HD (wysokiej rozdzielczości). W ciągu pół roku przygotuje jeszcze cztery kanały w tej technologii, z czego część może pojawić się już w tym roku. Swoją ofertę wzbogaciła też o cztery kanały BBC Channels. Jedną z najnowszych ofert jest dekoder za 1 zł przy zakupie pełnej oferty programowej. Przed świętami spółka chce zadebiutować na GPW.
Drugi co do wielkości gracz na rynku Cyfra+, jak dowiedziała się GP, ogłosi swoje nowości w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
- Pojawią się nowe kanały i dekoder z nagrywarką PVR (cyfrowa nagrywarka) - mówi GP osoba zbliżona do branży.
Na przełomie roku natomiast uruchomi usługę VoD (wideo na żądanie). Celem spółki na ten rok było zdobycie miliona abonentów. Jego osiągnięcie planowane jest na koniec listopada.
ZE STRONY PRAWA
Każdy, kto podpisuje umowę z dostawcą usług kablowo-telewizyjnych, ma prawo żądać, aby zawierała ona:
  • precyzyjne warunki odstąpienia od umowy przez klienta i przedsiębiorcę,
  • dokładne określenie opłaty za odstąpienie od umowy lub sposób jej wyliczenia,
  • zasady postępowania w przypadku składania reklamacji i sytuacje, w których reklamacja jest dopuszczalna,
  • aktualny cennik wszystkich usług,
  • dokładny czas trwania umowy oraz określenie warunków i procedury jej przedłużenia,
  • wskazanie zakresu obsługi serwisowej.
MICHAŁ FURA