To było bardzo udane półrocze Cyfry+. Drugi pod względem liczby abonentów operator telewizji satelitarnej w Polsce zwiększył w pierwszym półroczu swoje przychody o prawie 9 proc., do 453 mln zł. Pierwsza połowa roku była natomiast dla firmy rekordowa, jeśli chodzi i zysk netto - spółka zarobiła na czysto 110 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku aż o 37,5 proc. Utrzymując to tempo, spółka ma szanse na znaczną poprawę wyników finansowych w stosunku do ubiegłego roku, w którym przychody sięgnęły 850 mln zł, a zysk netto 150 mln zł.

Operatorowi udało się też przyciągnąć nowych abonentów. Z 916 tys. na koniec ubiegłego roku, w ciągu pierwszego półrocza ich liczba wzrosła już do 950 tys.

- Do końca roku chcemy mieć milion abonentów - mówi Jacques Aymar de Roquefeuil, dyrektor zarządzający.

Cyfra+ to platforma cyfrowa operatora Canal+ Cyfrowy. Spółka w 49 proc. należy do francuskiego Canal+, pozostałe udziały ma UPC Polska i Polcom Invest. Jest drugą pod względem liczby abonentów platformą w Polsce. Pierwsze miejsce należy do Cyfrowego Polsatu Zygmunta Solorza- -Żaka, która ma już 1,5 mln abonentów. Trzecim graczem na rynku jest platforma n, należąca do Grupy ITI. Obecnie ma ona ponad 140 tys. abonentów.

Platformy szykują się natomiast do jesiennej rywalizacji o klientów. Rozwijają więc głównie ofertę cyfrową, nowe usługi oraz sportowe i filmowe kanały. Na rozwój swojej oferty cyfrowych kanałów Cyfra+ wydała dotychczas kilkanaście milionów euro. To wydatki m.in. na sprzęt emisyjny, miejsce na satelicie oraz wozy transmisyjne oraz program. Obecnie platforma oferuje trzy kanały w wysokiej rozdzielczości: Canal+Sport HD, Canal+ Film HD oraz National Geographic Channel HD. Wśród kolejnych wydatków, to kosztująca 1,2 mln euro budowa nowej satelitarnej stacji nadawczej, która w ciągu sześciu miesięcy stanie w nowo budowanej właśnie siedzibie spółki. Stacja służyć będzie do emisji kanałów, w tym wysokiej rozdzielczości.

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl