statystyki

Ostre pikowanie branży lotniczej

autor: Damian Furmańczyk06.07.2015, 07:34; Aktualizacja: 06.07.2015, 08:15
samolot, lotnisko

Wzmożona aktywność na rynku Państwa Środka nie jest przypadkowa. Obecnie u chińskich operatorów lata ponad 1150 maszyn tego przewoźnika.źródło: ShutterStock

Boeing i Airbus sprzedają mniej samolotów, niż oczekiwały. Najgorzej wypadają największe maszyny.

Reklama


W piątek Airbus poinformował o budowie kolejnej fabryki w chińskim Tianjin. Powstanie tam centrum wykańczania i dostarczania samolotów A330. Montażownia zostanie usytuowana w pobliżu bliźniaczej inwestycji dla mniejszych samolotów Airbusa z rodziny A320. Zgodnie z umową podpisaną przez Airbusa i chińską korporację lotniczą AVIC samoloty A330 złożone w Tuluzie będą przelatywać do Tianjin, gdzie na miejscu pracownicy będą malować maszynę, przeprowadzać testy silników i instalować kabinę pasażerską. Zacieśnienie współpracy z Chinami Airbus ogłosił dwa dni po podpisaniu kontraktu na dostarczenie 45 szerokokadłubowych samolotów typu A330 z opcją sprzedaży kolejnych 30 sztuk firmie China Aviation Supplies Holding Company (CAS).


Pozostało jeszcze 72% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane