statystyki

Moda na projektowanie bez zysków. Kto podbije polski rynek?

autor: Sylwia Czubkowska, Barbara Sowa23.06.2015, 07:50; Aktualizacja: 23.06.2015, 07:59
Maciej Zień

Zień miał markę, klientów, inwestorów. Ale to nie wystarczyłoźródło: Newspix
autor zdjęcia: JERZY STALEGA

utalentowani, pomysłowi, mają fach w ręku, ale brakuje im wizji. A wniosków z wpadki Zienia nie wyciągną.

Maciej Zień miał wszystko: nazwisko, markę, inwestora i sukces komercyjny, o jakim polscy projektanci mogą pomarzyć. Choć jego firma stanęła na krawędzi upadłości, i tak nie zrazi to coraz większej liczby młodych projektantów zabiegających o podbicie polskiego rynku czy eksport swojej marki za granicę. Skandal i biznesowa porażka najsłynniejszego polskiego projektanta to jednak dla nich sygnał ostrzegawczy.

– Młodym projektantom brakuje doświadczenia i wizji. Umiejętności połączenia własnej kreatywności z produktem, który musi się sprzedać. Często brakuje im też know-how – mówi Ania Kuczyńska, projektantka mody, która swoje ubrania sprzedaje m.in. w Polsce, Japonii i Niemczech. Dodaje, że młodym, którzy stawiają pierwsze kroki w biznesie, brakuje wsparcia instytucji publicznych.


Pozostało jeszcze 79% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane