statystyki

Państwo dogadało się z obcym biznesem

autor: Patryk Słowik10.04.2015, 07:22; Aktualizacja: 10.04.2015, 10:06
Urlop

Promocja Narodowego Portalu Turystycznego (polska.travel) kosztowała państwo miliony złotych.źródło: ShutterStock

Polska Organizacja Turystyczna zawarła umowę z amerykańskim potentatem na rynku rezerwacji noclegów – Booking.com. Nasze biura podróży pytają, dlaczego promuje się zagraniczną firmę

Reklama


Promocja Narodowego Portalu Turystycznego (polska.travel) kosztowała państwo miliony złotych. Ma on być wizytówką Polski dla zagranicznych turystów. Niedawno został usprawniony o nową funkcjonalność: na stronie pojawił się duży przycisk „Zarezerwuj nocleg”. Po jego naciśnięciu zostajemy przekierowani na strony Booking.com – czołowego serwisu turystycznego na świecie, który należy do amerykańskiej grupy.

Fakt, że na stronach de facto sponsorowanych przez budżet państwa, pojawiły się odesłanie oraz reklama prywatnej zagranicznej firmy, budzi niesmak zarówno wśród polskich przedsiębiorców, jak i prawników. Polska Organizacja Turystyczna jest bowiem państwową osobą prawną, która funkcjonuje na podstawie ustawy o Polskiej Organizacji Turystycznej (t.j. Dz.U. z 1999 r. nr 62, poz. 689 ze zm.). Celem jej utworzenia przed kilkunastoma laty – co zresztą jest podkreślone w art. 1 ustawy – była promocja Polski w dziedzinie turystyki w kraju i za granicą.

Promowanie polskiej turystyki

Promowanie polskiej turystyki

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Protest branży


Pozostało jeszcze 74% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama