statystyki

Klient przetestuje i zareklamuje produkt w sieci

autor: Piotr Dziubak31.03.2015, 16:00
Firma może na przykład wykorzystać marketing spersonalizowany, czyli internetowe docieranie do wybranych grup na podstawie ich profilu postępowania w sieci

Firma może na przykład wykorzystać marketing spersonalizowany, czyli internetowe docieranie do wybranych grup na podstawie ich profilu postępowania w sieciźródło: ShutterStock

Każda firma może sobie pozwolić na przebadanie i uzyskanie opinii konsumentów o produkcie, zanim wprowadzi go do sprzedaży

Dotychczas prowadzenie kampanii reklamowych i marketingowych oznaczało duże wydatki, na które stać było tylko największe firmy. Upowszechnienie internetu sprawiło, że pojawiły się narzędzia umożliwiające to także drobnym przedsiębiorcom.

Firma może na przykład wykorzystać marketing spersonalizowany, czyli internetowe docieranie do wybranych grup na podstawie ich profilu postępowania w sieci. Polega to na tym, że specjalne programy śledzą działania użytkowników w internecie, a następnie podpowiadają domom mediowym, kto serfując w sieci ma zobaczyć reklamę, a sklepom – do kogo kierować ofertę. Wprawdzie taka forma reklamy jest efektywniejsza niż zamieszczanie banerów na stronach WWW, ale nadal jej skuteczność jest niewielka. Jeśli bowiem internauta poszukuje czegoś w sieci, wcale nie musi oznaczać, że zamierza to coś kupić. A dotarcie do takiej osoby kosztuje zleceniodawcę tyle samo, co do naprawdę zainteresowanego zakupem.

Te niedogodności w pewnym stopniu redukuje inny mechanizm reklamowania, ale też przy okazji testowania produktu. W 2014 r. powstała w Polsce platforma testingowa TestMeToo, która stwarza przed małymi producentami nowe możliwości. Można sprawdzić, czy produkt podoba się konsumentom, a przy okazji zbudować pierwszą dość pokaźną grupę osób, które go kupią oraz polecą znajomym.


Pozostało jeszcze 71% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane