statystyki

Małe sklepy płacą z poślizgiem

autor: Marek Chądzyński, Patrycja Otto22.01.2015, 07:43; Aktualizacja: 22.01.2015, 09:24
Dyskonty oferują stosunkowo wąski asortyment, 1,2–1,3 tys. produktów.

Dyskonty oferują stosunkowo wąski asortyment, 1,2–1,3 tys. produktów.źródło: ShutterStock

To nie najwięksi mają problem z regulowaniem faktur w terminie – wynika z raportu analityków firmy Euler Hermes zajmującej się ubezpieczaniem należności

Dyskonty i supermarkety, które mają zobowiązania wobec firm spożywczych na kwotę powyżej 10 mln zł, w terminie płacą średnio 89,6 proc. kwot, jakie są winni dostawcom żywności. To najlepszy wynik w zestawieniu. Nieco gorzej wypadają duzi ogólnopolscy dystrybutorzy z saldem zobowiązań wobec dostawców mieszczącym się w przedziale 1–10 mln zł. Oni płacą na czas 85,4 proc. faktur wystawianych przez producentów żywności.

– Dyskonty oferują stosunkowo wąski asortyment, 1,2–1,3 tys. produktów. To zapewnia im dużą rotację w sklepie, co pozwala płacić na czas. W terminowym regulowaniu zobowiązań pomaga im też mała liczba dostawców – komentuje Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.


Pozostało jeszcze 73% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane