statystyki

Showroom, czyli koniec mody na jedną modłę

autor: Jakub Kapiszewski18.11.2014, 08:21; Aktualizacja: 18.11.2014, 08:21
Juda Michał i Jasiek Stasz, fot Wojtek Górski

Dzięki Michałowi Judzie i Jaśkowi Staszowi niszowe firmy docierają do masowego klientaźródło: DGP

Dwóch inwestorów, czterysta marek, milion euro na reklamę i uznanie na arenie europejskiej. Showroom to nie tylko internetowy sklep z odzieżą. To początek rewolucji w tej branży

Reklama


Jak właściciel niszowej marki odzieżowej ma szanse dotrzeć do nowych klientów? Cóż, może za ciężkie pieniądze otworzyć butik, ewentualnie zainwestować środki we własny sklep internetowy. Ale jest też tańsza i prostsza droga – może umieścić swoje produkty w sieciowej galerii handlowej, stworzonej specjalnie z myślą o niezależnych twórcach mody i klientach zmęczonych niską jakością oferowaną przez sieciówki. Na przykład w Showroomie.

Uruchomiony na początku 2012 r. serwis można porównać z internetowym marketem, gdzie pod jednym dachem znajdują się ubrania różnych projektantów i marek. Indeks zamieszczony na stronie obejmuje ich obecnie prawie 400 – wszyscy są z Polski.

O tym, że moda w internecie to solidny biznes, najlepiej świadczy fakt, że Showroom nie miał problemów tym, by już na wczesnym etapie przekonać do siebie inwestorów. Pieniądze na rozwój serwisu wyłożyły m.in. polski fundusz HardGamma Ventures i koncern medialny Burda International. Efekty są świetne: w miniony weekend istniejący raptem od dwóch lat sklep zajął trzecie miejsce w konkursie Seven Ventures Pitch Day, organizowanym przez niemiecką grupę mediową ProSiebenSat.1. W nagrodę twórcy Showroomu otrzymali kampanię reklamową o wartości miliona euro – do wykorzystania w mediach należących do grupy. Doskonale wpisuje się to w strategię serwisu, który chciałby ruszyć na podbój zagranicznych rynków.


Pozostało jeszcze 85% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Komentarze (1)

  • Oszczedny(2015-01-20 08:51) Zgłoś naruszenie 00

    To naprawde bardzo fajny pomysl, a od kiedy jeszcze mozna u nich kupowac przez madamsale to szkoda wogule robic zakupy w sieciowkach. Bardzo fajne projekty od polskich projektantow, mozna dodawac do obserwowanych w madamsale i dostawac alert jak twoj produkt sie przeceni.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama