statystyki

Rynek tabletami się nasycił

autor: Piotr Dziubak12.08.2014, 07:25; Aktualizacja: 12.08.2014, 09:28
tablet-technologie

Na rynku tabletów silnie stracił Samsung.źródło: ShutterStock

W Europie tablety sprzedają się coraz słabiej. W Polsce na razie silnie zmalała dynamika wzrostu sprzedaży. Producenci stosują więc coraz agresywniejszą promocję, bo kupujący kierują się głównie ceną

Reklama


W Europie spada liczba kupowanych tabletów. W czerwcu sprzedano ich o 3 proc. mniej niż przed rokiem. Co prawda w Polsce w II kw. odnotowano jeszcze lekki, 5-proc. wzrost, ale dynamika zauważalnie osłabła. W tym samym okresie 2013 r. wzrost wynosił bowiem nawet 250 proc. Eksperci uważają, że rynek jest już nasycony, i oczekują, że liczba sprzedawanych urządzeń będzie nadal spadać.

Wśród producentów tabletów swoją obecność coraz wyraźniej zaznacza chińskie Lenovo. Jeszcze rok temu firma miała zaledwie 3 proc. rynku. Teraz do tej marki należy już 16 proc. sprzedawanych w Polsce tabletów. Wygląda na to, że Chińczycy przejęli część rynku, która należała do tej pory do mniejszych producentów oferujących tablety w cenie poniżej kilkuset złotych. W Polsce kupujący tablety kierują się przede wszystkim ceną. Dlatego w naszym kraju w lutym 2013 r. nawet 58 proc. rynku należało do tańszych marek. Pod koniec czerwca udział spadł już do 42 proc. To i tak znacznie więcej niż w Europie Zachodniej, gdzie lokalne marki zajęły jedynie 22 proc. rynku.

Jednocześnie na rynku tabletów silnie stracił Samsung. Jego udział skurczył się z 30 proc. na koniec I kw. 2014 r. do 25 proc. na koniec II kw. Z kolei Apple w przeciwieństwie do Europy Zachodniej sprzedaje w Polsce śladowe ilości tabletów, odpowiadając zaledwie za 5 proc. rynku. Tymczasem w Europie Zachodniej z 27-proc. udziałem Amerykanie zajmują mocną, drugą pozycję za Samsungiem (32 proc.).


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama