W nowym serwisie klienci będą mogli wybrać przesyłki z gwarancjami terminów doręczeń. Poczta prezentuje także sposoby na obniżenie kosztów dostawy. Jednym z nich jest Paczka Korzyści – dzięki opłaceniu z góry liczby przesyłek, na każdą z nich otrzymuje się rabat. W serwisie w czytelny sposób zostały przedstawione informacje, na temat sposobów transportu szczególnie ciężkich lub nietypowych przedmiotów, monitorowania statusu przesyłki przez internet, czy usług pocztowych oferowanych przez aplikację czy SMS.

 - Rynek eCommerce jest dla nas bardzo ważny, to jeden z najbardziej perspektywicznych i rozwijających się w największym tempie sektorów gospodarki - mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

Uzupełnieniem oferty logistycznej są produkty bankowo – ubezpieczeniowe potrzebne do prowadzenia małej firmy e-commerce oferowane przez Grupę Poczty Polskiej. Przedsiębiorcy mogą za pośrednictwem serwisu zainteresować się założeniem pocztowego konta firmowego lub rachunku bieżącego, poznać ofertę linii kredytowej czy kredytu ratalnego. Poczta oferuje także ubezpieczenie biura lub zakupionego przedmiotu.

Wśród usług dostępnych w serwisie dla e-commerce znajduje się Neofaktura – umożliwiająca zlecenie Poczcie dostarczanie faktur w formie papierowej (łącznie z drukowaniem i kopertowaniem) lub elektronicznej (wystawiane przez system Envelo). Natomiast usługa Neokartka, nadana on-line, może sprawdzić się jako kartka pocztowa z krótkim przekazem reklamowym, którą w tradycyjny sposób doręczy listonosz.

W związku z mającymi wejść w życie od stycznia 2015 r. przepisami dotyczącymi e-handlu Poczta Polska wprowadza także nową usługę – obsługę zwrotów. Zagwarantowanie konsumentowi możliwości szybkiego zwrotu zakupionego produktu wkrótce stanie się obowiązkiem każdego e-sprzedawcy. Dzięki współpracy z Pocztą, przedsiębiorca będzie mógł zapewnić klientom obsługę zwrotów. Po zgłoszeniu i weryfikacji danych firmy, Poczta udostępni jej specjalny formularz, przeznaczony do zamieszczenia na stronie.

Oprac. T.J.