InPost rozpoczął negocjacje z azjatyckimi firmami kurierskimi w sprawie projektu obejmującego instalację 170 paczkomatów, podała spółka.

"Do tej pory możemy pochwalić się sukcesem w każdym kraju, w którym pojawiły się nasze Paczkomaty. Mamy realne podstawy, aby rywalizować na największych rynkach świata. W najbliższych miesiącach zaprezentujemy naszym potencjalnym partnerom możliwości najnowszej generacji Paczkomatów InPost. Jestem przekonany, że w krótkim czasie uzgodnimy pierwsze formy współpracy - zarówno z działającymi w tym regionie narodowymi operatorami pocztowymi, jak i kluczowymi sieciami detalicznymi" - powiedział prezes Grupy Integer.pl. Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

Spółka informuje, że pierwszy pokaz paczkomatów dla 8 potencjalnych partnerów, który miał miejsce w Hong-Kongu zakończył się z sukcesem, skutkując "partnerskimi negocjacjami" z lokalnymi firmami kurierskimi na wspólny projekt obejmujący 170 terminali. Na rynek azjatycki mają trafić paczkomaty modułowe V generacji, zintegrowane z bankomatami firmy NCR Corp.

InPost przypomina, że jego paczkomaty od kliku lat podbijają międzynarodowe rynki. Innowacyjne terminale są już dostępne w 19 krajach na całym świecie. W 3 lata podbiły oprócz Polski: Arabię Saudyjską, Australię, Chile, Wielką Brytanię, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Czechy, a także: Kolumbię, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę.

W ciągu najbliższych 3-4 lat paczkomaty InPost pojawią się nie tylko w Azji, ale również w obu Amerykach. W USA Grupa Integer.pl planuje uruchomić 10.000 paczkomatów do końca 2016 roku. Do tej pory na całym świecie funkcjonuje - w różnych modelach biznesowych - niemal 3500 paczkomatów.

Integer.pl to właściciel InPost, alternatywnego operatora pocztowego. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki sięgnęły 281,93 mln zł w 2012 r.