"Poczta Polska ma obecnie największą sieć placówek w kraju - około 8 tysięcy. Placówki pocztowe to nasz ogromny atut i przewaga konkurencyjna. To już nie tylko listy i paczki, ale również oferta finansowa i ubezpieczeniowa" - uważa Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Polskiej w odpowiedzi na pozyskanie przez niezależnego operatora pocztowego Integer.pl kolejnych 5 tysięcy punktów, dzięki umowie z RUCH S.A.

Dzięki umowie Integer.pl odbiór awizowanej przesyłki InPost będzie docelowo możliwy w 2000 własnych placówkach RUCHu oraz około 3000 punktach partnerskich RUCH na terenie całego kraju. Usługa InPost będzie uruchamiana w poszczególnych placówkach sukcesywnie, a jednostki zostaną oznaczone logotypami InPost. Tym samym sieć InPost zostanie rozszerzona do 6700 punktów. Poczta ma w tej chwili ok. 8 tysięcy placówek i nie informuje o żadnych likwidacjach, na razie. Przeciwnie, rozbuduje obecną siec o 70 nowych placówek.

"Do 2017 roku chcemy zainwestować 1,3 mld zł w strategicznych obszarach, by klienci korzystając z usług Poczty Polskiej robili to nie kierując się sentymentem i tradycją, a przeświadczeniem, że dostarczamy te usługi terminowo, solidnie i po dobrej cenie. Do końca tego roku otworzymy także około 70 nowych placówek, które działają w oparciu o zupełnie inną filozofię relacji z klientami. Do 2015 roku, będzie ich przynajmniej 200. To nie jest tylko zmiana logo nad wejściem, ale de facto kompletna budowa od podstaw całkiem nowych placówek z nowym standardem obsługi klientów. W nowych placówkach mocno stawiamy na usługi finansowe, ale też usługi paczkowe. Ważnym elementem nowej placówki jest całodobowa strefa samoobsługowa, gdzie można wypłacać i wypłacać pieniądze, nadać list polecony czy odebrać przesyłkę" - informuje rzecznik Poczty, Zbigniew Baranowski.

Poczta Polska pełni obecnie rolę operatora wyznaczonego, bo nikt inny nie miał odpowiedniego zaplecza logistycznego i możliwości świadczenia usług na terenie całego kraju. Za dwa lata każdy podmiot będzie mógł skorzystać z tej możliwości i wziąć udział w konkursie na operatora wyznaczonego i świadczyć usługi pocztowe według tego samego standardu, cen i terminowości na terenie całego kraju. "Pamiętając o naszych obowiązkach związanych z byciem operatorem wyznaczonym (dostarczanie przesyłek na wsiach, usługi dla niewidomych, mamy być rentowną firmą, która przynosi zyski. To już się dzieje. Nasza firma, dzięki konsekwentnej restrukturyzacji – aktywnej walki o rynek i dyscyplinie kosztowej, w zeszłym roku wypracowała zysk na poziomie około 90 mln zł" - dodaje rzecznik.