Narodowy Bank Polski wprowadza nową identyfikacje wizualną, której najważniejszym elementem jest nowy logotyp. Koszt rebrandingu, to 300 tysięcy złotych.
NBP / Media

Oprócz nowego logotypu, zmianie uległy również wzorce dokumentów (zarówno elektronicznych, jak i papierowych), prezentacji multimedialnych, materiałów informacyjnych i promocyjnych, raportów, a także oficjalnej papeterii. Zmiany w identyfikacji wizualnej widoczne są również na oficjalnej stronie internetowej Narodowego Banku Polskiego.

Nowy logotyp zachował podobną kolorystykę, co jego poprzednik. Zmieniono natomiast jego układ oraz krój pisma. W tym wypadku zastosowano czcionkę Le Monde Journal. Nowa identyfikacja wizualna nie objęła natomiast zmian logotypu na banknotach.

Wczoraj, Narodowy Bank Polski zaprezentował banknoty powszechnego obiegu o nominałach 10, 20, 50 i 100 złotych ze zmoderni­zowanymi zabezpieczeniami. Trafią one do obiegu w kwietniu 2014 roku.