Dziś Orange Polska ogłosiło wyniki finansowe za II kwartał 2013 roku. Zysk netto nadal jest niewielki w porównaniu do 2012 roku, ale jest. Nowa strategia Orange się sprawdza?

Telekomunikacja Polska (TPSA) odnotowała 76 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2013 r. wobec 255 mln zł zysku rok wcześniej. I choć w Orange jest to uznawane za sukces, to nadal jest dużo do nadrobienia.

Odnosząc się do wyników Grupy w drugim kwartale 2013 roku, Maciej Witucki, Prezes Zarządu, stwierdził:„Strategia komercyjna, jaką wdrażamy od kilku miesięcy, zaczyna przynosić rezultaty".

Okazuje się, że sporym sukcesem zakończyło się wprowadzenie nowej oferty no limit pod nazwą nju mobile. Tak komentuje wyniki rzecznik Orange, Wojciech Jabczyński: "W dwa miesiące zdobyliśmy 80 tys. klientów, co jak krótki czas, od kiedy oferta jest na rynku, uważam za bardzo dobry wynik. Coraz lepiej sprzedaje się konwergentny Orange Open. Na ofertę zdecydowało się już 125 tys. klientów, co oznacza wzrost o ponad 50 tys. kwartał do kwartału. Rośnie też liczba abonentów 3P (Internet, TV i VoIP). Udało się ograniczyć nieunikniony spadek liczby linii stacjonarnych, do mniej 100 tys. Szerokopasmowy dostęp do Internetu odrobinę nam spadł, ale jednocześnie przybywa użytkowników VDSL - 36 tys. Mamy już 14,947 mln klientów telefonii mobilnej. To nieduży wzrost, ale oznacza, że umiemy dostosować się do rynkowych oczekiwań i ogromnej konkurencji. Warto też zwrócić uwagę na nieustannie rosnące ARPU z transmisji danych. To z kolei wynik coraz powszechniej używanych smartfonów. Nasi klienci mają ich już 3,526 mln."