"W Polsce cały rynek papierosów sięgnął 11,9 mld sztuk i spadł o 13,4%, co odzwierciedla głównie odwrót od zakupów konkurencyjnych produktów dokonywanych w I kw. 2013 r. oraz zwiększoną dostępność bezcłowych produktów nikotynowych" - głosi komunikat firmy Philip Morris International.

Sprzedaż papierosów w Polsce spadła o 13,4% r/r do 11,9 mld szt. w II kw., podał Philip Morris International (PMI) w komunikacie. Sam PMI odnotował spadek sprzedaży o 13,8% r/r do 4,4 mld szt., co przełożyło się na zmniejszenie udziałów rynkowych o 0,2 pkt proc. do 36,7%.

Sprzedaż PMI spadła w tym czasie o 13,8% r/r do 4,4 mld sztuk. Spółka informuje, że pomimo spadku udziału jej produktów na polskim rynku (o 0,2 pkt proc. do 36,7%), udział marki Marlboro wzrósł o 0,6 pkt proc. do 11,8% r/r, a marki L&M - o 1,2 pkt proc do 17,5% r/r.

PMI to największy producent i pracodawca na rynku wyrobów tytoniowych w Polsce oferująca szeroką gamę produktów lokalnych i międzynarodowych, w tym Marlboro, L&M, Chesterfield oraz Red&White. W Polsce PMI posiada 4 spółki zależne mające siedzibę w Krakowie.