FoodCare chce ze wsparciem Mike'a Tysona wprowadzić markę napojów energetycznych Black na rynek amerykański i w związku z tym zainwestuje 100 mln zł w marketing, poinformował prezes Grupy FoodCare Wiesław Włodarski.

"Jesteśmy w Polsce, Anglii, Rosji i innych krajach Europy. Plan na ten rok to wejście do USA z Black. Jesteśmy na finiszu rozmów z dużą siecią, która na pierwszy raz ma wziąć ok. 30 kontenerów. Tamtejszy rynek napojów energetycznych to 7 mld USD. Wejście na niego może zwielokrotnić skalę naszej sprzedaży. Wspierać nas będzie Mike Tyson" - powiedział Włodarski dziennikarzom.

Z jego słów wynika, że marka będzie się pozycjonować za oceanem w segmencie premium (cenowo jeden do jednego z Red Bull) i występować pod nazwą Golden Black. Kolejną marką, która mogłaby zostać wprowadzona do USA jest Frugo.

"Przeprowadziliśmy testy, z których wynika, że Amerykanom smakuje Frugo. Rozważam wprowadzanie za ocean, na pewno z dużo większych butelkach" - powiedział prezes FoodCare.

FoodCare jest jednym z największych i najszybciej rozwijających się krajowych producentów żywności. W 2012 r. motorami sprzedaży spółki z podkrakowskiego Zabierzowa były przede wszystkim: kultowa marka Frugo, napój energetyczny Black oraz marka produktów deserowych Gellwe. Obroty grupy wyniosły 652,5 mln zł w 2012 roku, co stanowiło wzrost o ponad 35% r/r.

W czasie kilkudniowego pobytu w Polsce, Mike Tyson weźmie udział w kolejnej, unikatowej kampanii reklamowej promującej markę BLACK Energy. Dzięki współpracy FoodCare z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, już w czerwcu flotę PLL LOT „zasili” BLACK JET – obrandowany odrzutowiec latający na europejskich rejsach.

Kolejna wizyta Mike’a Tysona w Polsce jest symboliczną inauguracją ekspansji marki oraz zapowiedzią planowanych działań reklamowych. Celebryta na zaproszenie FoodCare weźmie udział w nagraniu spotu telewizyjnego do kampanii BLACK Jet. Po raz pierwszy w kampanii reklamowej tej polskiej marki wykorzystany zostanie odrzutowiec. Już w czerwcu br. należący do Polskich Linii Lotniczych LOT obrandowany marką BLACK Embraer 175 będzie obsługiwał pasażerów podróżujących po Europie. W kampanii reklamowej BLACK za sterami „energetycznego odrzutowca” usiądzie Mike Tyson.

– LOT chce być dziś energiczny, dynamiczny i elastyczny, a przede wszystkim bardzo skuteczny, jak dobry bokser – mówi Dariusz Pietrzak, Pełnomocnik Prezesa Zarządu ds. Handlowych w PLL LOT.

– Chcemy zaskakiwać i przyciągać uwagę – zmieniamy się dynamicznie nie tylko wewnątrz organizacji – otwieramy się na masę nowych projektów i tę dynamikę chcemy zamanifestować także na zewnątrz – stąd ta „energetyczna współpraca” z Mike’ Tysonem i firmą FoodCare.